ПолiтДумка

Вчені розповіли, як наш мозок діє на образи та компліменти

20 июля
06:54 2022

Вони можуть завдати серйозного дискомфорту та болю, поставити під загрозу репутацію та самолюбство. Однак ми досі мало знаємо, як саме мозок сприймає образливі слова. Вчені з Утрехтського та Лейденського університетів (Нідерланди) вирішили розібратися у зв’язку між емоціями та мовою. Результати їхнього дослідження опубліковані в журналі Frontiers in Communication, пише Naked science .

Автори припустили, що словесні образи запускають каскад швидко наступних один за одним або ефектів обробки інформації, що перекриваються, а повторення може по-різному впливати на різні частини цього каскаду. Наприклад, деякі з них здатні швидко зникати при повторенні, а інші залишатися вираженими протягом тривалого часу.

У дослідженні взяли участь 79 жінок. Під час експерименту вони читали серію повторювальних тверджень трьох типів: образи (наприклад, «Лінда жахлива»), компліменти («Лінда вражаюча») та нейтральні, фактично правильні описові твердження («Лінда — голландка»). Щоб перевірити, чи залежала дія слів від того, кому вони були адресовані, вчені використовували в одній половині тверджень ім’я учасниці експерименту, а в іншій — незнайоме ім’я. В експерименті не було реальної взаємодії між учасницями та іншою людиною, а самим добровольцям сказали, що заяви, які вони читали, зробили троє різних чоловіків. Активність мозку піддослідних під час експерименту фіксували за допомогою електроенцефалографії (ЕЕГ).

Виявилося, навіть поза реальною взаємодією словесні образи все одно зачіпали піддослідних. Причому ефект зберігався при повторенні. Про це свідчив потенціал, пов’язаний з подією (ERP), — виміряний ЕЕГ відгук мозку на стимули (висловлювання). Один із цих сигналів, що називається P2, був більш виражений при сприйнятті негативної лексики і залишався стійким при її повторенні і не залежав від того, про кого була образа. Отже, негативна оцінна лексика привертає більше уваги нашого мозку.

Компліменти викликали менш сильний ефект P2. Таким чином, мозок схильний приділяти більше уваги неприємним висловлюванням. Ймовірно, це пов’язано з тим, що навіть написані слова асоціюються з ситуаціями міжособистісної взаємодії, деякі з яких можуть бути небезпечними або неприємними і вимагати від нас дій у відповідь.

Источник: charter97.org


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/politdumkakiev/public_html/wp-content/themes/legatus-theme/includes/single/post-tags.php on line 5
Share

Статьи по теме

Последние новости

Рада ухвалила закон про реформу Рахункової палати

Читать всю статью

Мы в соцсетях

Наши партнеры

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY

EA-LOGISTIC: Международные грузоперевозки – всегда своевременно и надежно!