15 із 16 автомобілів отримали п’ять зірок Euro NCAP у свіжих краш-тестах
Організація Euro NCAP провела краш-тести 16 новинок європейського авторинку, серед яких Tesla Model S, Toyota bZ4x, Range Rover та Honda Civic.
Tesla привчила публіку до високих результатів краш-тестів – і нова Model S не стала винятком, набравши 94 бали за безпеку дорослих їздців при зіткненні, 91 бал за безпеку дітей, 85 балів за захист велосипедистів та пішоходів від травм при наїзді та 98 балів за роботу електронних помічників.
Ще однією моделлю, яка набрала не менше 90 балів хоча б у трьох категоріях, став Nissan X-Trail (91, 90, 70 та 95 балів).
Китайський конкурент «Тесли», седан Nio ET7, також не схибив, отримавши 91 і 87 балів відповідно за безпеку їздців, 73 бали за зіткнення з пішоходом (істотно підвищений ризик травми тазу) та 95 балів за системи активної безпеки.
Tesla Model S та Nio ET7
Інші електромобілі з Піднебесної – кросовери smart #1 (96, 89, 71 та 88 балів) та Wey Coffee 02 (94, 87, 73 та 93 бали) – теж залишили випробування Euro NCAP з максимальними п’ятьма зірками в активі.
Електричні кросовери smart #1 та Wey Coffee 02
Батарейні близнюки-паркетники Toyota bZ4X та Subaru Solterra отримали 88 та 87 балів за пасивну безпеку дорослих та дітей, 79 балів за підсумками зіткнення з манекенами та 91 бал за електронних «помічників». Конкурент від Nissan загалом впорався не гірше: у Ariya 86 та 89 балів за безпеку передніх та задніх їздців, 74 бали за безпеку «вразливих учасників дорожнього руху» та 93 бали за ефективність електронних асистентів.
Toyota bZ4X та Nissan Ariya
Електричний седан Ioniq 6 виділився на випробуваннях захищеністю водія та штурмана: 97 балів. Безпеку дітей експерти оцінили на 87 балів, а ось пішоходам при наїзді пощастить менше: похиле лобовий скло необхідне для аеродинаміки, але потребує підвищеної жорсткості передніх стійок, які створюють додаткові ризики травми голови. У результаті – лише 66 балів. Системи активної безпеки Ioniq 6 завершили випробування із 90 балами в активі.
Range Rover: звичайний та Sport
Хетчбек Honda Civic одинадцятого покоління виступив рівно у всіх чотирьох дисциплінах: 89, 87, 82 та 83 бали за категорії у зазначеному вище порядку. Схожа картина (85, 83, 87 та 82 бали) у компактного кросовера Toyota Corolla Cross.
Honda Civic та Toyota Corolla Cross
Безпека Renault Austral (88, 83, 69 та 87 балів) виявилася на рівні нових Range Rover. У великого кросовера п’ятого покоління 84 та 87 балів за підсумками всіх фронтальних та бічних ударів та 72 бали за безпеку пішоходів та велосипедистів при наїзді. Sport-версія отримала по 85 балів за безпеку пасажирів та лише 69 балів за підсумками наїздів на манекени. Набір електронних помічників у «британців» однаковий: 82 бали.
Співплатформні Nissan X-Trail та Renault Austral
Пікап Isuzu D-Max у 2020 році на тестах Euro NCAP вже був і навіть набрав максимальні п’ять зірок, проте розробники передали організації ще кілька машин (як з правим, так і з лівим кермом) з метою випробувань допрацьованого колінного ейрбега. Проте краш-тести з’ясували, що зміни хоч і є, але незначні і лише для пікапів із правим розташуванням керма. Заліковий результат: по 86 балів за безпеку їздців, 69 балів – за захист пішоходів та велосипедистів (Isuzu підвели датчики запобігання зіткненню) та 83 бали – за системи активної безпеки.
Пікап Isuzu D-Max та електроседан Ioniq 6
Єдиною моделлю, якій не вдалося набрати п’ять зірок, несподівано став флагманський седан DS 9. «Француз», який втратив одну зірку, показав себе гірше за інших протестованих машин не тільки з точки зору безпеки пішоходів і велосипедистів (67 балів) та електронних асистентів (теж 67 балів), але й у найголовнішій категорії – захист водія та переднього пасажира при фронтальному ударі (79 балів у сумі). Заднім пасажирам під час аварії пощастить більше (86 балів).
DS9 після зіткнення зі стовпом на швидкості 32 км/год
Не потрібно дивуватися високим результатам і кількості учасників випробувань Euro NCAP, що постійно зростає до кінця року.
З 2023 року вимоги до безпеки автомобілів посилять – системи активної безпеки будуть зобов’язані реагувати на мотоциклістів, а перелік сценаріїв перевірки розумної електроніки розширять. Тому автоконцерни поспішають пройти випробування за старим стандартом.
avtosota.com