Зупиняти на дорогах та перевіряти: як можуть стежити за автомобілями після повернення техогляду
З 2023 року процедура техогляду транспортних засобів в Україні може стати обов’язковою — нововведення планували запровадити у 2022 році, проте через повномасштабне російське вторгнення перенесли на 2023 рік. Однак пункт про те, що автівки старше 15 років не зможуть пройти техогляд, взагалі незрозумілий: авто з Європи як завозили, так і завозитимуть і якщо така автівка відповідає всім вимогам, то чому її не можна допускати на автошляхи.
Про це в коментарі «Апострофу» сказав Юрій Папіровий, очільник громадсько організації «Громадський комітет транспортної безпеки».
«Важливішим є те, що мають бути додаткові механізму контролю за техоглядом. Цей контроль має здійснювати з одного боку поліція, з іншого – «Укртрансбезпека». Вони мають здійснювати «придорожній контроль». Тобто щоб поліція могла зупинити автівку, яка на їхню думку не відповідає вимогам ОТК, і перевірити прямо на трасі. І у випадку, якщо автівка не відповідає вимогам ОТК, то одразу можна було побачити, яка СТО проводила техогляд. Тобто визначається, що техогляд пройдено з порушеннями», — зазначив він.
Так само й «Укртрансбезпека», додав Папіровий, має перевіряти комерційний транспорт. І на кожній СТО має бути призначена відповідальна людина за проведення техогляду – інспектор. Ця людина має проходити навчання, отримуватиме ліцензію і лише потім допускатися до проведення техогляду на визначеній СТО. І саме вона має нести персональну відповідальність за те, допускати автівку до участі в дорожному русі чи ні.
«Тобто ця людина в разі чого може позбутися ліцензії терміном від 2 до 5 років за допущення несправного транспортного засобу до участі в дорожньому русі. Оце і є ті європейські норми та стандарти, які мають бути впроваджені перш, ніж знову введуть обов’язковий техогляд», — резюмував Папіровий.
autotheme.info