Автомобільний ринок ЄС відкотився до показників 1993 року
Озвучені рік тому очікування Асоціації європейських автовиробників щодо повернення авторинку до зростання не справдилися.
За підсумками 2022 року в країнах Євросоюзу було продано на 4,6% менше машин, ніж 2021-го . Слід зазначити, що дані не враховують показники Tesla та інших автовиробників, які не входять до ACEA.
Як випливає зі звіту організації, у грудні в країнах ЄС було зареєстровано 896 967 нових легкових автомобілів.
Це на 12,8% більше, ніж у грудні 2021 року, проте за 12 місяців було продано лише 9255930 машин, що відповідає загальнорічному падінню на 4,6%. В ACEA нагадують, що востаннє подібні показники (9,2 млн. автомобілів) були зафіксовані в 1993 році.
Німеччина, найбільший авторинок Європи, завершила рік з невеликим зростанням (2651357 первинних реєстрацій, +1,1%). А ось інші лідери ЄС опинилися у мінусі. У Франції продажі впали на 7,8% (до 1 529 035 од.), Італії – на 9,7% (до 1 316 702 од.), Іспанії – на 5,4% (до 813 396 од.), у Польщі – на 6,0% (до 419 749 од.).
Другим за розміром ринком континенту в 2022 році стала Великобританія (1614063 од., -2,0%).
Лідером авторинку ЄС залишається Volkswagen Group: за 12 місяців сукупні продажі брендів концерну склали 2 321 030 машин (-5,2%). На другому місці альянс Stellantis з показником 1823725 автомобілів (-14,1%), на третьому – група Renault (984558 од., -4,3%). Hyundai Group залишилася четвертою (849 580 од., +2,6%), Toyota Group – п’ятою (662 280 од., +7,7%).
До десятки наймасовіших автовиробників на ринку ЄС також увійшли BMW Group (624 940 од., -5,1%), Mercedes-Benz (549 023 од., +0,01%) Ford (380 380 од., -2, 3%), Volvo (191 445 од., -9,7%) та Nissan (155 112 од., -10,2%).