Тест-драйв Hyundai Tucson: огляд сучасного кросовера
Hyundai представив нове покоління кросовера Tucson ще у 2020 році й від того моменту модель отримала чимало версій та комплектацій для різних ринків.
При цьому, очевидно, що компанія Hyundai вирішила перевести Tucson на територію преміум-класу й створила вражаючий зовнішній вигляд, значно покращила інтер’єр і застосувала велику кількість корисних бортових технологій.
Ефективні гібридні силові агрегати можна знайти в усьому діапазоні, тоді як рівень стандартного обладнання є високим. Так, Tucson вийшов трохи дорожчим, але він пропонує достатню якість, щоб виправдати своє позиціонування.
Про Hyundai Tucson
Давайте перейдемо до суті: попередня модель Tucson була автомобілем, який перш за все продавався через практичність, скромну ціну та зручність для сімейного використання, тоді як гідний рівень комплектації певною мірою компенсував його явну відсутність стилю.
Середньорозмірний позашляховик Hyundai четвертого покоління — це дещо інша модель, яка прагне зарекомендувати себе як преміальна пропозиція для сімей, які цінують стиль і вишуканість, а також шукають більш прозаїчні якості загального багажного простору та повсякденної функціональності.
У цьому секторі ринку жорстка конкуренція, і багато конкурентів Tucson встановили стандарти, які допомагають їм виділитися серед інших. Volkswagen Tiguan має безпомилкову якість і надійну репутацію, тоді як Ford Kuga має високі оцінки та привносить відчуття задоволення від водіння в життя сімейного позашляховика. Skoda Karoq і SEAT Ateca пропонують різні суміші перевіреної та надійної формули концерну Volkswagen, а Peugeot 3008 забезпечує стильний салон і типовий французький шарм.
Серед безлічі варіантів також варто згадати японську трійку Mazda CX-5, Toyota RAV4 і Honda CR-V, за якими слідують інші варіанти у вигляді завжди популярних Nissan Qashqai, Kia Sportage, Renault Kadjar і Opel Grandland.
З іншого боку, Tucson може кинути виклик більш розкішному Lexus NX. Й це не дивно, адже Hyundai чітко зосереджена на тому, щоб не лише взяти найкраще з мейнстріму, але й погнатися за більш престижними брендами, такими як Audi та BMW.
З цінами, починаючи приблизно від 25 600 євро (1 006 100 грн. на 03.03.2023), асортимент Tucson трохи дешевший за Tiguan і Kuga, хоча у базовій комплектації Hyundai може запропонувати більше обладнання.
Модельний ряд в Україні досить простий, починаючи з комплектацій Express, Dynamic, Elegance та Top Plus. В Європі також можна обрати “спортивні” версії N Line та N Line S.
Цікаво, що українська стандартна комплектація включає лише кондиціонер, круїз-контроль, аудіопідготовку з монохромним сенсорним 5-дюймовим LCD монітором.
Європейська ж базова версія оснащена як майже топова в Україні: двозонний клімат-контроль, камера заднього огляду, 10,25-дюймовий сенсорний екран інформаційно-розважальної системи з супутниковою навігацією та підключенням Android Auto та Apple CarPlay. Проте й ціни на такий Tucson починаються від 30 000 євро.
Під капотом
У базовій комплектації для України пропонується бензиновий двигун 2.0 MPi, який видає 156 к.с. та агрегується з шестиступеневою механічною або ж автоматичною коробкою передач. До речі, лише остання доступна з повним приводом.
Також виключно для українських покупців доступний дизельний двигун 1.6 CRDi потужністю 136 к.с., котрий продається лише з автоматом 7DCT, але може бути передньо- або повнопривідним.
Основним для українського та європейського ринків є 1,6-літровий бензиновий двигун з турбонаддувом у різних режимах налаштування та з різним ступенем гібридної допомоги.
З таким двигуном доступна потужність 148 к.с. (в Україні не пропонується) та 180 к.с. Потужніша версія агрегується лише автоматом 7DCT, але є варіанти 2WD та 4WD.
Також доступна повністю гібридна модель, яка використовує батарею ємністю 1,49 кВт-год і електромотор потужністю 59 к.с., який працює з бензиновим двигуном, щоб виробляти загальну потужність 230 к.с.
В Європі можна обрати й плагін-гібридну версію, яка на основі того ж 1,6-літрового двигуна видає 261 к.с.
Всі гібридні версії пропонуються із шестиступеневою автоматичною коробкою передач, тоді як варіанти м’якого гібрида (HEV) використовують згадану семиступеневу автоматичну коробку передач з подвійним зчепленням.
Деякі комплектації з меншою потужністю також можуть бути доступні з шестиступеневою інтелектуальною механічною коробкою передач Hyundai (IMT), яка використовує розумну електроніку для перемикання передач замість звичайної педалі зчеплення.
Двигуни, потужність і привід
Hyundai створив Tucson четвертого покоління, використовуючи абсолютно нову платформу та передову гібридну технологію, що підкреслює серйозні прагнення виробника.
Гібридна трансмісія добре працює як на швидкості автомагістралі, так і в місті. Шестиступенева автоматична коробка передач прагне перемикатися на більш ранній стадії, але оскільки на вищих оборотах двигун починає дещо шуміти, це не така вже й погана риса.
Для економної роботи варто тримати Tucson у режимі Eco Drive більшу частину часу. Вибір функції Sport змінює реакцію дросельної заслінки та покращує допомогу від електродвигуна, що лише заохочує більше працювати з двигуном.
Хорошим інженерним доробком, який допомагає підвищити ефективність, є здатність гібридної моделі зменшувати потужність двигуна, коли дросель відпускається на швидкості. Він справляється з цим надзвичайно плавно та легко, настільки, що можна навіть не відчути, що система працює взагалі.
Особливого успіху з Tucson Hyundai досяг в його здатності керувати пристойною маневреністю в поворотах, залишаючись при цьому контрольованим і спокійним на типовому розбитому асфальті доріг. Тим не менш, у більшості випадків кросовер забезпечує розслаблюючу, вишукану компанію від точки до точки.
Прискорення
Найповільшими версіями, звісно, будуть 2-літрова бензинова та 1,6-літрова дизельна версії. На автоматі розгін для них складає 11,6 с до 100 км/год.
Недоступна в Україні бензинова модель 1.6 TGDi (на 148 к.с.) забезпечує досить спокійний час розгону до 100 км/год за 10,3 с, але версія з м’яким гібридом покращує ситуацію до 9,6 с. Максимальна швидкість для обох становить 188 км/год.
Комплектація на 180 к.с., в якій крутний момент збільшений з 250 Нм до 265 Нм, пропонує розгін до “сотні” вже до енергійних 9,0 с, а максимальна швидкість збільшується до 201 км/год. Повногібридна технологія забезпечує 230 к.с. і підвищує продуктивність спринту до 8,0 с.
Споживання пального
В той час як для європейського ринку Hyundai зробив основний акцент на гібридних версіях, які мають менше споживання пального та менші викиди CO2, в Україні фокусування на цьому питанні поки не таке прискіпливе.
Найдешевший Tucson, який можна придбати, — це лише бензинова модель 2.0 MPI i потужністю 156 к.с. у обробці Express. Він поставляється з шестиступеневою механічною коробкою передач у стандартній комплектації. Виробник навіть не вказує витрати пального в офіційній брошурі, проте вони явно поруч 8.3 л/100 км для версії з автоматом (у комбінованому циклі).
Звісно, найцікавішим з економічності буде дизельна версія (NEW U 1.6), яка забезпечує 4,8 л/100 км у передньопривідній версії, й 5,2 л/100 км – повний привід.
Проте й гібридна версія з бензиновим двигуном GAMMAII 1.6 T-GDI (HEV) програє не так багато “дизелю”, адже навіть з повним приводом марка гарантує 5,6 л/100 км у комбінованому циклі.
Найпрогресивнішим можна вважати плагін-гібридну комплектацію Tucson, яка витрачає 4,7 л/100 км й може проїхати до 48 км лише на електричній енергії.
Інтер’єр, дизайн і технології
Виробники з усіх боків підвищують свої можливості, коли йдеться про дизайн інтер’єру та рівень технологій. Tucson не є винятком, і остання модель виглядає справді преміумальною, оскільки пластик і оздоблення матеріалів майже нарівні з продуктами Volkswagen і Audi.
Найбільше салон “розкривається” у комплектації Top Plus, де можна побачити 10,25-дюймову цифрову панель приладів, яка має лише кілька фізичних кнопок та перемикачів.
У зазначеній комплектації також пропонується тризонний клімат-контроль, адаптивний круїз-контроль, система кругового огляду, безключовий доступ, передні датчики паркування, оновлена аудіосистема Krell та бездротова панель для зарядки мобільного телефону, а також додаткові функції активної безпеки, такі як попередження про автомобілі в сліпих зонах.
Додатково за 34 700 грн можна придбати панорамний дах разом із світлодіодними ліхтарями підсвітки мапи та індивідуальними ліхтарями для задніх пасажирів.
Варто підкреслити, що з 10,25-дюймовою “медійкою” пропонується й багато інших функцій, включаючи вбудовану навігацію, а також Apple CarPlay і Android Auto, якщо потрібно підключити смартфон.
Практичність, комфорт і простір
Пасажири не будуть розчаровані кількістю внутрішнього простору, запропонованого в Tucson, у той час як водійське сидіння, як і кермо, має багато налаштувань для нахилу та радіусу.
Hyundai додав багато функцій, щоб зробити Tucson справді універсальним сімейним позашляховиком. Задні сидіння складаються у співвідношенні 40:20:40, а передні та задні підлокітники з підсклянниками та додатковим місцем для різноманітних дрібниць. Також пропонуються корисні порти USB спереду та ззаду (не в “базі”), а також датчики паркування та камера заднього виду.
Tucson має 4500 мм у довжину, 1865 мм в ширину (без урахування зовнішніх дзеркал) і максимальну висоту 1651 мм. Для порівняння, Volkswagen Tiguan дещо довший – 4509 мм, хоча Tucson на 26 мм ширший.
Незважаючи на те, що в останньому Tucson колісна база лише незначно збільшена порівняно з попередньою моделлю, Hyundai створив салон, де можна легко розмістити чотири дорослих пасажири з достатньою кількістю місця для колін, ніг і голови. Є місце для третього пасажира ззаду, але підвищена центральна підлога заважатиме йому знайти справді зручне положення.
Максимальний об’єм багажника Tucson становить 620 літрів, що приблизно на 35 літрів більше, ніж у Toyota RAV4. Кілька гачків і окремих відсіків для зберігання стануть у пригоді, але загалом простір і рівна підлога підійдуть для більшості повсякденних потреб. Варто пам’ятати, що дизельна версія має зменшений вантажний простір на 598 літрів, а плагін-гібридна ще менші 558 л.
Надійність і безпека
Hyundai має хороший досвід роботи з електрифікованими силовими агрегатами, а отже Tucson має стати надійним сімейним позашляховиком. Проте модель четвертого покоління все ще надто нова, щоб робити певний аналіз надійності.
Під час краш-тестів EuroNCAP присвоїв новому Tucson повний п’ятизірковий рейтинг, хоча захист грудей водія був оцінений як незначний.
Тим не менш, якщо пасивні системи безпеки доступні для базових комплектацій, щоб скористатися повним набором активних систем, доведеться оновити комплектацію до топових.
У версіях Elegance та Top Plus можна отримати систему контролю сліпих зон, систему запобігання зіткненням, які допомагають уникнути будь-якої потенційної небезпеки при виїзді переднім або заднім ходом з місця паркування.
Інтервали технічного обслуговування для Tucson — щорічно або кожні 15 000 км, залежно від того, що відбудеться раніше.
Hyundai пропонує чотирирічну гарантію без обмеження пробігу на всі свої автомобілі. Виробник також може запропонувати гарантію на 5 років або 100 000 км, а також 7-річну гарантію за певних умов.