У мережі показали ЗАЗ “Таврія“ для Франції
У це важко повірити, але українські автомобілі «Таврія» на початку 1990-х років експортували до Франції. Йдеться про Poch Tavria, яка створена на базі ЗАЗ-1102, пише today.ua.
Запорізький автомобілебудівний завод випускав ЗАЗ-1102 «Таврія» з 1987 по 2007 рік. На його базі зробили кілька автомобілів, у тому числі ЗАЗ-1103 «Славута» та універсал ЗАЗ-1105 «Дана». У невеликих кількостях модернізовану «Таврію» продавали у деяких країнах Східної Європи. І, виявляється, цей автомобіль також продавали у деяких країнах Західної Європи, наприклад, у Франції.
Жителям П’ятої республіки українська «Таврія» була відома під назвою Poch Tavria. До чого тут Poch? Тому що так називалася компанія, яка продавала українські автомобілі на французькому ринку (вона також імпортувала у Францію автомобілі Lada).
Poch Tavria від стандартної версії, яка продавалася в Україні, відрізнялася новою радіаторною решіткою, новими широкими бамперами, колісними дисками та деякими іншими елементами дизайну. У салоні в неї були матеріали вищої якості.
А ось під капотом знаходився старий чотирициліндровий 1,1-літровий двигун потужністю 51 к.с., який працював разом з 5-ступінчастою механічною коробкою передач. Максимальна швидкість цього автомобіля становила 140 км/год, а витрата палива – близько 7 літрів на 100 км.
На початку 1990-х років Tavria у стандартній комплектації коштувала у Франції всього 35 900 франків, а у версії XL дещо дорожце – 38 500 франків. Це був один із найдешевших автомобілів на французькому ринку (якщо взагалі не найдешевший).
Нам вдалося з’ясувати, що Poch Tavria продавали у Франції з 1991 по 1993 рік. За цей час французи купили лише 1 606 українських автомобілів (всіх версій). Французам казали, що Poch Tavria – це український Ford Fiesta.
Вже за рік після початку продажів у Франції автомобілів «Таврія» французам стали очевидними їх недоліки. Були помітні сліди корозії, скаржилися на погану якість автомобіля. Крім того, стало зрозуміло, що жодна «Таврія» не зможе пройти технічного контролю. У 1993 році продажі українських автомобілів у Франції остаточно припинилися, і навряд чи колись відновляться.