Skoda відмовилась оновлювати Fabia Combi
Чеська марка Skoda заявила, що не буде замінювати свій компактний універсал Fabia Combi, як спочатку планувалося, посилаючись на майбутні норми викидів Євро-7.
У 2020 році Томас Шефер, який на той час був генеральним директором Skoda, а зараз очолює бренд Volkswagen, оголосив, що Skoda представить нове покоління універсалу Fabia з датою запуску цього року.
«Для нас це дуже важливо, оскільки це підкреслює наше прагнення пропонувати доступний практичний автомобіль у сегментах базового рівня», — сказав тоді Шефер.
Однак тепер план на універсал скасовано. «Досягнення вимогливих цільових показників викидів відповідно до майбутніх норм Євро-7 пов’язане з дуже високими витратами, — сказав представник Skoda для видання Automotive News Europe. — Після цього рішення не буде наступника Fabia Combi».
У листопаді минулого року Skoda припинила виробництво Fabia Combi попереднього покоління й таким чином на європейському ринку зник ще один компактний універсал.
Раніше у цьому нішевому сегменті Skoda змагалась із моделями Renault Clio та Peugeot 207. Проте Skoda продала лише 3 013 примірників універсалу Fabia Combi (станом на кінець березня), що на 49 відсотків менше, ніж роком раніше, й дилери фактично вже розпродали останні запаси.
Останніми роками автовиробники дедалі більше зосереджуються з невеликих хетчбеків і універсалів на позашляховиках, намагаючись збільшити маржу в сегменті, який вразливий до зростання цін через посилення законодавства та вищі витрати на сировину.
У 2021 році Skoda випустила поточне четверте покоління хетчбека Fabia, вперше перевівши його на платформу MQB-A0 від VW Group. Нова версія стала на 110 мм довшою за свою попередницю (4108 мм), створюючи додатковий простір для пасажирів.
Ціни зростуть
У квітні генеральний директор Skoda Клаус Зеллмер попередив, що норми викидів Євро-7, запропоновані на даний момент, означатимуть серйозне підвищення вартості для Fabia.
«Ми хочемо поважати клімат, але якщо нинішній проект стане реальністю до 2025 року, нам доведеться впровадити в автомобіль технологію, яка або ще не розроблена, або настільки дорога, що автомобіль за 15 000 євро перетвориться на автомобіль за 18 000-20 000 євро в Європі».
Наразі правила мають набути чинності в липні 2025 року, хоча деякі країни ЄС запропонували відтермінувати або змінити Євро-7.
Автовиробники зазначають, що краще направити кошти не на розробку нових технологій для відповідності Євро-7, а на створення нових електромобілів, адже ЄС планує заборонити ДВЗ після 2035 року.
motorcar.com.ua