Toyota розповіла про нові технології для своїх електромобілів
Компанія Toyota розповіла про технології, завдяки яким японські електромобілі зможуть проїжджати понад 1500 кілометрів та заряджатися за 10-20 хвилин.
Загалом стратегія розвитку Toyota Mobility Concept була окреслена ще у квітні. Трьома її ключовими елементами називалися електрифікація, інтелектуальні системи та диверсифікація. Передбачалося, що компанія має пройти через кілька стадій трансформації: перетворити автомобілі на засоби мобільності, зробити їх максимально доступними та, нарешті, досягти синергії між мобільністю та інфраструктурою. Усе це залишається. Тільки тепер Toyota уточнює, якими засобами хоче досягти бажаних результатів.
А спиратимуться японці на технології. Toyota не тільки збільшила фінансування передових розробок, а й перевела туди більшу частину співробітників дослідницького департаменту. Їхнім завданням стане створення батарей для електромобілів наступного покоління, поява яких очікується у 2026 році. Такі машини зможуть проїжджати без підзарядки до 1000 кілометрів.
Взагалі Toyota розробляє кілька типів акумуляторів. Спочатку на електромобілі будуть встановлювати performance-версію з NMC-хімією та монополярною структурою, потім більш доступну біполярну LFP-батарею. У ній електрод служить і катодом, і анодом, що дає виграш у вазі, розмірах та кількості контактів. Біполярка забезпечить 20-відсотковий приріст дальності ходу в порівнянні з bZ4X й закладе основу для ще більш екзотичних джерел струму. Наприклад, «химер» з двох попередніх варіантів, які дозволять проїжджати на одному заряді близько 1350 кілометрів.
До 2027-2028 років Toyota планує налагодити масове виробництво твердотілих батарей. Їхні характеристики перевершать усе, що ми бачили раніше. Так, запас ходу електромобілів зросте до 1500-1850 кілометрів, а час зарядки впаде до 10 хвилин (з 10% до 80%).
Крім того, разом з підрозділом космічних систем Mitsubishi Heavy Industries японці працюють над технологією зниження опору повітря, заснованої на аеродинаміці гіперзвукових ракет. Цільовий коефіцієнт – 0,1, причому тут немає жорсткої прив’язки до форми кузова, тобто автомобілі обіцяють зробити й привабливими, й місткими.
Інші важливі зміни торкнуться процесу виробництва. Крім іншого, це «гігалиття», коли кузов «склеюється» з трьох великих виливків, а не десятка окремих елементів, а також відмова від класичного конвеєра. Безпілотні візки переміщатимуть машину від одного етапу складання до іншого. Усім керуватиме штучний інтелект; планування заводів стане гнучкішим, а кількість персоналу зменшиться.
Нарешті, для своїх електромобілів Toyota створить загальну платформу, компактний електричний привод eAxle та розробить нову SiC-пластику для інверторів.