Компанія Chery продемонструвала прототип електромобіля з аеродинамічною формою
В еру електромобілів боротьба за покращення аеродинамічних показників набула цілком раціональної мотивації, оскільки зниження опору повітря сприяє збільшенню запасу ходу, особливо при русі на великих швидкостях. Chery теж не стала відставати від інших автовиробників і продемонструвала прототип машини з рекордно низьким коефіцієнтом аеродинамічного опору.
За даними цього китайського виробника, спроектований з використанням математичного моделювання та системи штучного інтелекту прототип був створений після перебору більш ніж 2000 варіантів форми кузова у віртуальному середовищі, натурні ж випробування в аеродинамічній трубі довели, що машина має коефіцієнт лобового опору не більше 0,16 рекордом для автомобільної галузі, хай і з деякими застереженнями. За словами розробників прототипу, вони орієнтувалися не лише на вибір оптимальної форми, який їм запропонував штучний інтелект, а й надихалися контурами тунця.
Як пояснює Electrek, історично титул найаеродинамічнішого серійного електромобіля досі належить випущеному ще наприкінці минулого століття GM EV1, оскільки вже тоді вдалося знизити цей коефіцієнт до 0,19. Прототип Chery серійним електромобілем не є, та й не факт, що дизайнери наважаться залишити не позбавлений компромісів силует у серійному варіанті, якщо такий колись з’явиться.
Електромобіль Lightyear 0, який мав коефіцієнт лобового опору 0,175, формально випускався серійно, хоча і в кількості всього декількох екземплярів. Компанія пройшла процедуру банкрутства, і хоча зберегла наміри повернутись на ринок, не факт, що їй це вдасться. Власне, добитися зниження коефіцієнта лобового опору до 0,15 або навіть 0,13 має намір і компанія Aptera Motors, тому гонка за лідерство у цій сфері поки що не завершена. До речі, Mercedes-Benz для свого концепту VISION EQXX досягла коефіцієнта лобового опору не більше 0,17, що дуже близько до досягнень Chery. Залишилося тільки перенести частину отриманого досвіду на електромобілі, що серійно випускаються. Німецькі інженери своє дітище порівняли з пінгвіном, а не з постійними мешканцями морських глибин.