Заборону політичної реклами підтримують понад 40% українців
В Україні 41% громадян вважають, що необхідно повністю заборонити політичну рекламу.
Такі результати опитування “Політичні партії очима виборців: як створити передумови ефективного представництва” озвучив науковий директор Фонду “Демократичні ініціативи”, професор Національного університету “Києво-Могилянська академія” доктор історичних наук Олексій Гарань під час круглого столу в Укрінформі.
“Ми питали про ставлення респондентів до політичної реклами. 41% вважає, що політичну рекламу потрібно заборонити повністю, 27% вважають, що її можна дозволити, але лише під час виборів, 12,5% — що можна дозволити тільки в період між виборами, і лише 14% вважають, що вона має бути в цілому дозволена”, — сказав Гарань.
За його словами, під час опитування вивчалося і ставлення респондентів до використання політичними партіями коштів державного фінансування.
“Найбільше респонденти підтримують витрати державних коштів, які надаються партіям на просвітницьку та громадську діяльність — 74%, 55% — на навчання і підвищення кваліфікації, а от витрати на виборчу кампанію, на політичну — лише 32% , що можна витрачати державні кошти на політичну рекламу — лише 18% (вважають так — ред.). Тобто, достатньо чітко видно, що переважно це витрати на просвітницьку, громадську діяльність і підвищення кваліфікації, що респонденти схвалюють”, — підкреслив Гарань.
Водночас, за його словами, більшість опитаних заявили, що для них є важливою інформація про джерела фінансування і витрати партій у формуванні власного ставлення до тієї чи іншої політсили.
“Якщо говорити про джерела фінансування і про витрати, то це важливо для 57% опитаних. І лише 13% кажуть, що їм достатньо інформації про фінансування політичних партій. Тобто, тут є очевидний розрив між суспільним запитом і між тим, що люди мають. 19% кажуть, що знають про те, що політичні партії зобов’язані надавати щоквартальні фінансові звіти до НАЗК, а ще 40% щось про це чули. А нічого про це не знають більше 40% опитаних”, — розповів Гарань.
Він зауважив, що молодь краще ознайомлена з партійними фінансами і з тим, що партії зобов’язані подавати фінансові звіти до НАЗК. «Серед молоді майже втричі більше тих, хто переглядав партійні звіти, порівняно зі старшими респондентами», — сказав науковець.
Опитування на тему “Політичні партії очима виборців: як створити передумови ефективного представництва” проведене Фондом “Демократичні ініціативи” імені Ілька Кучеріва спільно з Київським міжнародним інститутом соціології з 1 до 7 червня 2021 року. Загалом було проведено 2003 інтерв’ю. Опитування здійснювалося методом телефонних інтерв’ю з використанням комп’ютера. Статистична похибка вибірки не перевищує 2,4%.
Фінансування опитувань здійснене в межах проєкту МАТРА Посольства Королівства Нідерландів.