Аеротаксі з вертикальним злетом отримають водіїв
Федеральне авіаційне управління США (FAA) заявило, що літаючі автомобілі у найближчі п’ять років працюватимуть в основному як вертольоти й мова про безпілотні машини не йде – водій-пілот у салоні має бути.
FAA розробило о середньостроковий план регулювання літальних апаратів з вертикальним зльотом і посадкою (VTOL), назвавши цей етап як «нову еру авіації, що колись зображувалася тільки в кіно або науковій фантастиці». Однак розробленими вимогами безпеки таких транспортних засобів у небі нехтувати не варто.
Адміністрація авіаційного управління пише, що «передові аеромобільні транспортні засоби» повинні будуть мати на борту людей-пілотів, які у повітрі зобов’язані дотримуватись існуючих правил польотів для гелікоптерів.
Своєю чергою, Bloomberg прогнозує, що поява аеромобілів спричинить падіння акцій деяких компаній, що займаються міськими аеротаксі. Для прикладу наводиться компанія Joby Aviation Inc., що підтримується Toyota, яка втратила 5,6% своєї вартості після публікації плану FAA, та підтримувана Stellantis Archer компанія Aviation Inc., яка відразу втратила 3%. Щоправда, через кілька днів обидві відновили свою вартість.
Повітряна мобільність людства в найближчі роки тільки зростатиме, але й безпека повітряного руху також має бути на висоті. Фото: carscoops.com
Експерти FAA прагнуть зробити введення цих транспортних засобів в експлуатацію якомога більш передбачуваним, в розробці правил спиралися на наявні процедури та інфраструктуру. Це означає, що пілотам потрібно погоджувати польоти і літати на висоті до 1219 метрів з використанням чинних правил візуальних польотів на малій висоті.
Нині адміністрація FAA працює з міністерством енергетики, TSA та іншими зацікавленими відомствами і сторонами для визначення збільшення потужності, безпеки та екологічних міркувань, необхідних для нового класу літальних апаратів.
autoporady.com