Чому автомобільний акумулятор може вибухнути навіть у слабкий мороз
Взимку на автомобільну батарею лягає підвищене навантаження. Результат – часті розряди АКБ. Однак біда може бути куди серйозніша, ніж двигун, що не подає ознак «життя». Нерідко акумулятор просто вибухає, причому навіть за невеликої мінусової температури. Про те, чому таке відбувається, розповідає портал «АвтоПогляд».
Нагадаємо, що «зарядник» складається з пакетів пластин, занурених у електроліт, та пластикового корпусу. Цей корпус є досить міцним і навіть може витримати падіння з метрової висоти. Але куди небезпечніші внутрішні процеси.
Справа в тому, що згодом у батареї накопичуються гази, особливо якщо її періодично заряджають від зовнішнього джерела струму. Це призводить до закипання електроліту та виділення водню. Він поєднується з киснем, даючи в результаті гримучу суміш. Для вибуху достатньо однієї іскри.
Знаючи про це, виробники роблять у корпусі АКБ два вентиляційні отвори. Але деякі громадяни забувають зняти з них заглушки. Зазвичай похапцем, коли на морозі сів акумулятор і треба купити і поставити новий. Або просто закривають вентиляцію, щоб “укутати” АКБ перед холодами. Підсумок – швидка концентрація газів у корпусі.
Коли настає відлига і на вулиці вже не так холодно, громадяни активно експлуатують машину. Мовляв, вона довго стояла і має «пробігтися». У цьому випадку будь-яка «блукаюча» іскра призводить до детонації. Після сильного «бух» під капотом, видно пластикові уламки стінок акумулятора і електроліт, що витік. Якщо він потрапить на проводку, то момент «з’їсть» її.
Ще одна типова ситуація. Після того, як пройшли сильні морози і АКБ, що «ослабла», ледве крутить стартер, машину нерідко «прикурюють» від іншого автомобіля. Іскри при приєднанні «крокодилів» також призводять до вибуху.
А буває й зовсім «жорстко». Перепади температур викликають стрибки напруги у бортовій системі транспортного засобу. І найчастіше тоді, коли є якісь несправності. В результаті того, що «барахліт» регулятор, встановлений на генераторі, останній починає видавати напругу вище 14,7 вольт. Таким чином, акумулятор може закипіти і вибухнути прямо в русі. Пощастить, якщо “глюки” у проводці заздалегідь зафіксує борткомп’ютер і видасть помилку. Тоді можна зупинитися та оглянути підкапотний простір. А якщо ні, то доведеться викликати евакуатор і буксирувати залізного коня в сервіс.
Щоб уникнути проблем, достатньо регулярно оглядати батарею на предмет здуття, чистити від бруду сапуни і контролювати кількість електроліту, не даючи йому опуститися нижче норми. Нічого складного у цьому немає.