Електромобільні батареї американського стартапу, яких вистачає на 1000 км, почнуть випускатися у 2026 році
Молода американська компанія Our Next Energy, заснована ветераном галузі Муджибом Іджазом (Mujeeb Ijaz), вже продемонструвала здатність оснащеного батареями її розробки електромобіля Tesla Model S подолати без заряджання 1210 км. Масове виробництво відповідних батарей ONE має намір налагодити на своєму підприємстві до 2026 року. Середньорозмірний електромобіль на основі батарей нового типу зможе долати на одному заряді 965 км.
Це в півтора рази більше, ніж зараз пропонують електромобілі із найбільш ємними акумуляторами. Як зазначає Reuters з посиланням на главу ONE, серійне виробництво акумуляторів серії Gemini на підприємстві в США, яке щорічно зможе видавати акумулятори сукупною ємністю до 20 ГВт‧год, почнеться в 2026 році. Секрет цієї батареї полягає у використанні осередків з різним хімічним складом. Для «повсякденного» використання призначені осередки з традиційним компонуванням з катодами на основі фосфату заліза та анодами на базі графіту. Другий тип осередків використовує компонування без анодів, а катоди поєднують у своєму складі літій та марганець, а вміст кобальту та нікелю розробники намагаються звести до мінімуму. Саме цей тип осередків покликаний забезпечувати високий запас ходу.
Втім, існуючі прототипи «дальнобійних» осередків у складі батарей Gemini поки покладаються на кобальт і нікель, але в довгостроковій перспективі відмова від них та анодів дозволить компанії ONE знизити собівартість виготовлення батарей на $50 у перерахунку на кожний кВт/год ємності, що суттєво нижче сучасних $100-110. На конвеєр підприємства в США до 2026 року встануть батареї без вмісту кобальту, а частка нікелю буде зменшена до 26% від нинішнього рівня.