Ферстаппен став кращим у кваліфікації Гран Прі Японії
Після дощової п’ятниці суха третя практика та кваліфікація стали справжнім викликом для учасників Гран Прі Японії.
Q1
Зрозуміло, що основна боротьба розвернулась між гонщиками Red Bull та Ferrari, проте перший заліковий час показав Юкі Цунода (1.31.631), чим викликав аплодисменти домашньої публіки.
Проте далі все пішло за звичним сценарієм: Макс Ферстаппен (1.30.224) та Серхіо Перес (1.30.662) вийшли на перші рядки протоколу, проте пізніше між ними розмістився Карлос Сайнс (1.30.336) та Шарль Леклер (1.30.402). Й навіть Фернандо Алонсо (лідер дощової FP1) показав 1.30.603.
Цікаво, що всі гонщики у першій спробі використовували шини Soft, в той час як пілоти Mercedes спочатку виїхали на Medium й опинились поза топ-10. Тому на другу спробу «срібні стріли» обрали вже «софт» й повернулись у «десятку».
Лідери ж не виїжджали на другу спробу й залишили решту гонщиків вирішувати, хто залишить кваліфікацію.
Після щільної боротьби на доволі довгому треку Сузука, різниці між гонщиками складали долі секунди.
Q1 CLASSIFICATION
How we ended up after the first chunk of qualifying…
Next up, two more!#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/FRAXVNfBIm
— Formula 1 (@F1) October 8, 2022
Тим не менш, боротьбу припинили Албон, Гаслі, Магнуссен, Стролл та Латіфі. При цьому П’єр, який в цей день оголосив про контракт із Alpine, сильно жалівся своїй команді AlphaTauri на налаштування боліда.
Q2
Першу спробу в Q2 почали вже гонщики Ferrari й на вживаних Soft показали 1.30.444 (Сайнс) та 1.30.486 (Леклер).
За кілька хвилин Перес відповів лише 1.30.702, але Ферстаппен очолив протокол із часом 1.30.346.
Цікаво, що решта гонщиків (вони ж були на нових компаундах) вже не відставала так далеко від лідерів: Окон опинився на 4-му місці після першої спроби з часом 1.30.533 (+0,187), Ріккардо (+0,313), Хемільтон (+0,332), Алонсо (+0,355) й лише восьмий рядок був у Переса.
Й попри таку щільність гонщики із топ-3 вирішили не виїжджати на другу спробу.
Проте ріст темпу був такий значний, що Перес очолив протокол Q2 (1.29.925) й навіть Алонсо (1.30.343) відтіснив Ферстаппена на третій рядок. Гонщики Скудерії опинились на 6-му та 9-му місцях після рішення відмовитись від другої спроби.
Q2 CLASSIFICATION
The margins in this one were ridiculous! 🤏
0.003s between Alonso and Verstappen
0.001s between Hamilton and Sainz
0.003s between Vettel and Ricciardo🤯#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/0himyS4dud
— Formula 1 (@F1) October 8, 2022
Тим не менш, прискорення наприкінці Q2 не вистачило Ріккардо, Боттасу, Цуноді, Чжоу та Шумахеру, аби пройти далі.
Q3
У фіналі кваліфікації вже всі гонщики використали весь наявний потенціал: свіжі шини та вільний трек.
Щоправда з останнім виникли питання, коли Ферстаппен сильно загальмував на колі підготовки й цим змусив Норріса виїхати за межі траси, аби уникнути зіткнення. Гоночні стюарди розглянуть цей інцидент після кваліфікації.
That was close! 🙈
Lando Norris just avoids Max Verstappen, who gets a huge kick of oversteer coming into the final chicane
No contact is made and they both continue#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/L0sztfX65N
— Formula 1 (@F1) October 8, 2022
Тим не менш, перший час показав саме Ферстаппен (1.29.304), а Леклер (1.29.557) та Сайнс (1.29.702) були позаду нього, як й Перес (1.29.994).
У другій спробі жоден із гонщиків «топ-4» не зміг покращити свої позиції, але Леклер та Сайнс підібрались на кращого часу на 0,010 та 0,057 секунд.
Ферстаппен попри помилки (й навіть втрату частини аеродинаміки) на фінальному колі зміг проїхати з гарним часом, але саме попередній результат привів його до поулу на Гран Прі Японії.
Це лише 5-й поул для нідерландця у цьому сезоні й 18-та в кар’єрі Ф1. Вже завтра в гонці Ферстаппен за певних умов може здобути другий титул Ф1 достроково.
Pos | Driver | Q1 | Q2 | Q3 |
---|---|---|---|---|
1 | 1:30.224 | 1:30.346 | 1:29.304 | |
2 | 1:30.402 | 1:30.486 | 1:29.314 | |
3 | 1:30.336 | 1:30.444 | 1:29.361 | |
4 | 1:30.622 | 1:29.925 | 1:29.709 | |
5 | 1:30.696 | 1:30.357 | 1:30.165 | |
6 | 1:30.906 | 1:30.443 | 1:30.261 | |
7 | 1:30.603 | 1:30.343 | 1:30.322 | |
8 | 1:30.865 | 1:30.465 | 1:30.389 | |
9 | 1:31.256 | 1:30.656 | 1:30.554 | |
10 | 1:30.881 | 1:30.473 | 1:31.003 | |
11 | 1:30.880 | 1:30.659 | ||
12 | 1:31.226 | 1:30.709 | ||
13 | 1:31.130 | 1:30.808 | ||
14 | 1:30.894 | 1:30.953 | ||
15 | 1:31.152 | 1:31.439 | ||
16 | 1:31.311 | |||
17 | 1:31.322 | |||
18 | 1:31.352 | |||
19 | 1:31.419 | |||
20 | 1:31.511 |
motorcar.com.ua