Ford виставить заводську команду на «Дакар»
Незважаючи на всі зібрані трофеї в легендарному автоспортивному марафоні «Дакар», компанія Ford ніколи не надавала заводської підтримки учасникам.
Наступного року ситуація зміниться, і компанія Ford Performance оголосила, що візьме участь у перегонах «Дакар» з новим Ranger Raptor у найвищій категорії T1+.
«У 2014 році компанія Ford South Africa робила спроба, — сказав глобальний директор Ford Performance Motorsports Марк Рашбрук. — Але тепер ми йдемо туди як заводська команда з чудовими партнерами».
Для перемоги на «Дакар» потрібні кілька партнерів, а також багато знань і, можливо, трохи удачі. Цьогорічне 45-е видання «Дакара» відбулось в пустелях Саудівської Аравії й протягом двотижневого заходу учасники боролись із проливними дощами, камінням та іншими викликами, що виснажують дух.
Ford їде на «Дакар»
У січні наступного року під час змагань у Дакарі 2024 року Ford Performance виставить Ranger Raptor у категорію T1+. Це вважається вищим класом, де минулого року за загальну перемогу змагалися такі легенди, як Насер Аль-Аттія, Карлос Сайнс, Стефан Петрансель та Себастьян Льоб.
Першим великим партнером є Neil Woolridge Motorsport, або NWM, південноафриканська команда, яка розробила вищезгадану модель для Дакара 2014 року. NWM займатиметься проектуванням і початковою розробкою Ranger Raptor, процес, який, за словами Рашбрука з Ford, триває вже «кілька років». Існування цього пікапа не є секретом, але безпосередня участь Ford Performance є великою подією.
Іншим партнером буде M-Sport, гоночна майстерня Малкома Вілсона, відповідальна за зусилля Ford у проведенні чемпіонату світу з ралі вже більше 25 років. «M-Sport був для нас довгостроковим партнером. Вони мають великий досвід проектування транспортних засобів… Але вони також знають, як створювати сервісні та допоміжні вантажівки, і це те, що нам потрібно для успіху», – сказав Рашбрук.
Судячи з усього, NWM значною мірою займатиметься розробкою позашляховика 2024 року, тоді як M-Sport займатиметься нескінченною логістикою, необхідною для успішної роботи та підтримки команди через постійно мінливий пустельний караван, яким є «Дакар»..
Проте участь у 2024 році буде лише першим кроком, який Рашбрук назвав «дуже зваженим підходом» до Дакару. «Буде добре фінішувати й навчитися, — сказав він. — Ми запустимо проект цього позашляхлвика в січні 2025 року з наміром змагатися за перемогу».
Тобто Дакар-2024 має стати тестовим, а у 2025 році все стане серйозніше, коли Ford створить заводську машину T1+ другого покоління.
Під капотом
Двигуном має стати 3,5-літровий EcoBoost V6, схожий на той, який використовувався в різних Ford за останні кілька років, аж до Ford GT, який переміг у Ле-Мані.
«Для нашого позашляховика 2025 року ми не оголошуємо, який це буде двигун», — сказав мені Рашбрук. Проте правила класу вимагають двигун, створений всередині бренду.
Стосовно того, хто може сісти всередину машин, то склади пілотів і штурманів ще не визначені. Дворазовий переможець «Дакара» Нані Рома брав участь у тестуванні ранньої версії позашляховика, і на той час керівник M-Sport Малкольм Вілсон сказав, що у них є «великий перелік» зацікавлених сторін, включаючи імена з WRC.
До речі, минулого року стало відомо, що Ford повертається до Формули 1 у 2026 році разом із Red Bull.
motorcar.com.ua