Критичне значення пробігу для мотоцикла при покупці
Мотоцикл із пробігом — гарний варіант не тільки для новачків. Вигідно купити таку техніку може практично будь-який мотоцикліст, тоді як ціни на нові мотоцикли часто вражають. В Україні активно формується вторинний ринок. Можна легко знайти куплені у дилера мотоцикли, які недовго були в експлуатації, а також моделі, перепродані кілька разів.
Дехто вважає, що основним показником, який слід враховувати під час купівлі вживаного мотоцикла, є пробіг. На форумах мотолюбителів часто зустрічаються міркування, який пробіг для мотоцикла можна вважати критичним та як правильно зробити вибір. Відповісти однозначно неможливо, адже крім пробігу є важливіші моменти.
Пробіг — не показник
Кількість пройдених кілометрів — один із показників, здатних впливати на формування ціни мотоцикла, однак не найголовніший. Самі собою цифри на одометрі ні про що не говорять. Важливішим є стан техніки в цілому, умови зберігання мотоцикла та його експлуатація.
Шикарний зовні, практично новий байк з приємними цифрами пробігу може мати двигун, який «п’є» оливу, як кінь воду. Водночас потертий «старенький» з пробігом 60 000 км і вище може виявитися міцнішим, надійнішим і кращим усередині. Справа в умовах експлуатації: «старенького» берегли та ретельно стежили за якістю розхідників, а нову «конячку» безбожно ганяли на максимальних швидкостях, не замислюючись про обслуговування. Тому перш ніж оцінювати пробіг, важливо дізнатися хто, як і якими дорогами їздив на мотоциклі, в яких умовах його зберігали і як часто обслуговували.
Малий пробіг — не завжди правда
Скручування показників пробігу на мотоциклі — справа звична. Цим часто грішать недобросовісні продавці, особливо якщо розуміють, що покупець не знається на техніці.
Спеціально занижений пробіг можна визначити за непрямими прикметами:
- косметичним недолікам;
- станом вузлів управління — важелів, руків’їв керма, підніжок.
Як би дбайливо не ставився до мотоцикла господар, після довгої їзди на техніці з’являються потертості та сколи, сліди від багажу, екіпірування, затерті підніжки, ручки. Якщо на мотоциклі їздили багато і довго — це неминуче, тож надто «новий» стан чи нещодавня заміна цих деталей має насторожити.
Спотворити показники одометра колишній власник міг і неусвідомлено. Це закономірно, якщо у процесі експлуатації змінювалися:
- передатне відношення КПП;
- колеса;
- ведена зірочка.
Установка на мотоцикл гуми нештатного розміру також позначається на показниках пробігу. Залежно від того, де одометр бере дані, прилад може демонструвати розрахунковий, а не фактичний пробіг. А якщо він просто зламаний, ви взагалі не дізнаєтесь, скільки байк «намотав» з тієї миті, як це сталося.
Експерти підрахували, що в середньому мотоцикліст великим містом проїжджає за сезон 6–8 тис. км. Зробивши нехитрі підрахунки, легко приблизно прикинути співвідношення віку обраного байка та його пробіг. Для трирічного мотоцикла пробіг 20–25 000 км — це нормально.
Малий пробіг — не завжди добре
Непоодинокі випадки, коли мотоцикл зі скромним пробігом простояв у гаражі й не експлуатувався кілька років. Статися таке може з різних причин: колишній господар помер чи далеко виїхав, а нові власники просто не знали, що робити з технікою, або людина купила мотоцикл престижної марки, але їздити на ньому забракло вміння чи сміливості.
Якщо мотоцикл був правильно «законсервований» на тривале зберігання, тоді проблем не виникне. Але якщо його просто накрили брезентом та забули на кілька років, купувати байк не варто, навіть попри невеликий пробіг. Перш ніж оживити «залізного коня», його доведеться перебрати до гвинтика:
- змінити розхідники;
- купити новий акумулятор;
- добре промазати;
- перевірити бак зсередини на наявність іржі;
- повністю замінити оливу;
- замінити еластичні деталі — сальники, патрубки, пильовики і, можливо, навіть шини.
Крім того, така «консерва» може бути викрадена і схована до закінчення строку давності по злочину. Тому під час покупки важливо ретельно перевіряти документи.
На «живучість» мотоцикла впливає багато показників, зокрема тип техніки. Тут легко керуватися загальним правилом — чим більший об’єм двигуна, тим більший моторесурс. Важливою є і архітектура самого двигуна, його збалансованість. Величезний «турист», оснащений низькообертовим двигуном, в порівнянні з будь-яким кросовим мотоциклом має в 10 разів більший пробіг і «почувається» чудово.