Кросовер Subaru Crosstrek у новому поколінні отримав виразний екстер’єр
15 вересня Subaru провела світову прем’єру нового (третього) покоління компактного крос-хетчбека Crosstrek. Машину продемонстрували у варіанті для внутрішнього ринку Японії, тобто з правим кермом.
Тут потрібен невеликий відступ. Крос-хетч генерації GT, що йде, в Японії та Євросоюзі ї продають під найменуванням Subaru XV, але в Північній Америці — як Crosstrek. Тепер виробник вирішив відмовитися від індексу XV і нову модель просувати на всіх ринках як Crosstrek.
Третій Crosstrek не створений із чистого аркуша, це продукт глибокої комплексної модернізації машини-попередниці. Від неї збережені шасі з усіма незалежними підвісками і більшість елементів силового каркаса кузова, тому у двох поколінь загальна колісна база — 2670 мм.
Габаритні довжина, ширина та висота Subaru Crosstrek третього покоління – 4480, 1800 та 1580 мм відповідно. Щодо хетчбека, що йде, довжина зросла на 15 мм, а висота зменшилася на 35 мм.
Всі зовнішні кузовні панелі у нового Crosstrek оригінальні, вони формують набагато емоційніший екстер’єр, ніж був у старої моделі. До цікавих особливостей можна зарахувати підштампування, що підкреслюють динамічний силует на боковинах, складний за абрисом і формою обважування з незабарвленого пластику, складену з великих сот решітку радіатора і сріблястий кант, який візуально об’єднує розкосі блок-фари.
Шасі модернізовано, підвищено жорсткість кузова на кручення. У конструкції застосовано більше клею та посилено точки кріплення підвісок. У місцях вузлування даху та боковин зварювання доповнене високодемпфуючою мастикою, яка знижує вібрації та покращує шумоізоляцію салону.
У кермовому управлінні зменшено тертя валів на низьких швидкостях. Як і на машині попередньої генерації застосовується рульова рейка зі змінним передатним числом — на «паркувальних» швидкостях кут повороту коліс великий при мінімумі зусиль, а на високих упор зроблений на стійкість автомобіля.
У новинці — електричний підсилювач гальм, що забезпечує високу чуйність та особливо інтенсивне уповільнення при екстреному гальмуванні.
При розробці інтер’єру основний акцент дизайнери зробили на те, щоб він сприймався пасажирами як максимально затишний. Тут Т-подібна архітектура передньої панелі, верхня та нижня частини якої розділені обсягами, кольорами та фактурою матеріалів.
Екран медіасистеми виконаний вертикальним, його діагональ – 11,6 дюйма. Стверджується, що інтерфейс буде інтуїтивно зрозумілим користувачам смартфонів. Всупереч моді Subaru не стала повністю робити цифровий щиток приладів, але між аналоговими циферблатами розміщений великий кольоровий дисплей бортового комп’ютера (4,2 дюйма).
Сидіння спроектовані за участю професійних медиків, тому вони мають анатомічно вивірений профіль. Напрямні крісел кріпляться безпосередньо до кузова, виключено проміжний кронштейн. Відносно старої моделі знижено стомлюваність і трясіння тіла на нерівних дорогах та при різких поворотах. Як опція запропонована обробка салону натуральною шкірою.
У базовій конфігурації новий Subaru Crosstrek оснащений гібридною системою e-Boxer, складеною з 2,0-літрового бензинового оппозитника з безпосереднім упорскуванням, безступінчастого варіатора і електродвигуна. E-Boxer працює за схемою паралельного гібрида, тобто електродвигун включається лише за певних режимів — і тим самим знижує витрату палива та викиди шкідливих речовин. Привід машини повний, дорожній просвіт — 200 мм. На жаль, потужність і момент, що крутить, Subaru поки не розкриває.
До базової комплектації автомобіля увійшли напівавтопілот EyeSight та система кругового огляду (360 градусів). EyeSight працює на основі даних з ширококутною монокулярною та стереокамери. Щодо старої моделі підвищено розпізнавання таких перешкод, як велосипедисти та пішоходи, зокрема у темний час доби. Тобто покращено ефективність автоматичного екстреного гальмування.
З інших технічних деталей: споряджена маса — 1540–1620 кг залежно від комплектації. Внутрішня довжина, ширина та висота салону — 1930, 1505 і 1200 мм відповідно. Мінімальний радіус розвороту – 5,4 м, розмірність коліс – 225/60 R17 або 225/55 R18.
У Японії продаж новинки стартує на початку 2023 року, після її почне виводити і в інші країни. Нагадаємо, Subaru XV/Crosstrek покоління GT, що йде, випускають з 2017 року.