Кросовер Toyota Corolla Cross отримав двигун на водні
Toyota продовжує шукати застосування для водню у транспортних засобах, й не лише в якості паливних елементів для електродвигунів. Компанія представила концепт Corolla Cross H2, оснащений двигуном внутрішнього згоряння, призначеним для спалювання водню замість бензину чи дизеля.
Звісно, це не простий двигун внутрішнього згоряння. Під капотом цього біло-блакитного прототипу знаходиться версія трициліндрового 1,6-літрового двигуна з турбонаддувом, який використовується в GR Corolla.
До речі, японський автовиробник вже використовує GR Corolla з водневим двигуном у гоночній серії Super Taikyu. Toyota також провела демонстраційний заїзд у Чемпіонаті світу з ралі (WRC) на водневому GR Yaris H2. Тепер досвід, отриманий в автоспорті, переходить у застосування на дорогах у концепті Corolla Cross H2.
Які перспективи?
Toyota зазначає, що вона збільшила потужність згоряння водню на 24 відсотки, піднявши його до рівня потужності, подібного до аналогічного бензинового двигуна. Запас ходу також збільшився на 30 відсотків, а час дозаправки в гоночних програмах зменшився до півтори хвилини. Це все ще ціла вічність у перегонах, але для невеликого кросовера з п’ятьма пасажирами це мить.
Звичайно, не можна просто залити водень у бак звичайної Corolla Cross і просто поїхати. Концепт H2 має спеціальний бак, який використовує досвід, отриманий від серійного седана Mirai, а двигун використовує технологію прямого впорскування водню під високим тиском. Реальна оцінка цієї концепції триває, незабаром почнуться зимові випробування на півночі Японії.
Все це є частиною руху Toyota до вуглецевої нейтральності, процесу, якого, на думку автовиробника, неможливо досягти лише за допомогою акумуляторних електромобілів.
Водневий ДВЗ чи водневі елементи?
Нещодавно було оголошено про розробку електричного прототипу Toyota Hilux із використанням водневих паливних елементів із застосуванням технології паливних елементів другого покоління, запозиченої у Mirai.
Toyota також продовжить розробку гібридних і плагін-гібридних моделей, а також електромобілів для своєї майбутньої лінійки. Однак автовиробник заявляє, що наразі неможливо точно сказати, чи зрештою водневі системи досягнуть зрілості на дорожніх транспортних засобах.