На ринку палива запропонували альтернативу поверненню ПДВ
З 1 липня в Україні відновлять 20% ПДВ на пальне. Це гарантовано призведе до зростання цін на АЗС та розквіту схем із податковими “скрутками”. Натомість Нафтогазова Асоціація України пропонує вирівняти ставку акцизу на рівні 180 євро/1000 л для всіх моторних палив, а ПДВ лишити на рівні 7%, йдеться у пресрелізі профільного об’єднання.
Ця альтернатива, вважають представники НАУ, дозволить підвищити надходження до державного бюджету, уникнути значного здорожчання цін та не допустити зростання нелегальних схем на ринку пального.
Зниження ПДВ на пальне з 20% до 7% на початку 2022 року було потрібне для стабілізації ринку в умовах повномасштабної війни. Одночасно воно дозволило мінімізувати податкові махінації у вигляді “скруток”.
“Із поверненням ПДВ до 20% з 1 липня очікується зростання фінансової привабливості “скруток”, їх загальний обсяг значно зросте. Акцизний податок на пальне, на відміну від ПДВ, держава адмініструє значно ефективніше”, – вважають учасники асоціації.
За оцінками Консалтингової групи А-95, у випадку повернення довоєнних податків бензин подорожчає на 11,2 грн (з 47,17 до 58,35 грн/л); дизель – на 7,7 грн (з 47,43 до 55,10 грн/л); автогаз – на 2,6 грн/л (21,77 до 24,40 грн/л).
“Не важко передбачити, що заради економії власних коштів покупці пального масово переходитимуть до відвертих нелегалів, незважаючи на ризики від якості пального й загрозу для здоров’я і життя, які несе нелегальна АЗС”, – повідомили у НАУ.
У результаті повернення ПДВ може привести до катастрофічних наслідків і звести нанівець усі зусилля, які держава доклала для детінізації паливного ринку.
korrespondent.net