Найдешевша Skoda «представлена» на рендері
Фактично Skoda вже кілька років працює над бюджетною електричною моделлю, яка одночасно стане субкомпактним електричним кросовером. За інформацією видання Auto Express, чеський бренд також прагне стати найдоступнішим серед інших марок у VW Group.
Електрокар за 20 000 євро
Skoda вже приєдналась до Volkswagen і Cupra у розробці повністю електричного компактного автомобіля на платформі MEB Entry.
Цей проект VW Group, спочатку представлений ще в 2019 році, пройшов через жорстокі внутрішні дебати щодо всього, від стилю кузова до вибору хімії батареї. Інженери намагалися виконати початкову обіцянку щодо автомобіля вартістю близько 20 000 євро, хоча орієнтовна дата дебюту вже відсунулася від початкової мети з 2023 до 2026 року.
Тепер новий бос Skoda, Клаус Целлмер, заявив, що його команда намагається розробити якомога дешевший електромобіль, аби запропонувати його у ціновому діапазоні нинішньої Fabia.
До речі, у деяких країнах Східної Європи «Фабіа» продається всього за 15 000 євро – тобто на 5 000 євро менше, ніж запланована ціна на модель MEB Entry.
У ексклюзивній розмові з Auto Express напередодні презентації концептуального автомобіля Vision 7S Целлмер зізнався, що його команда з виробництва та інженерний підрозділ уже розпочали проект.
«Ми активно розглядаємо можливість того, щоб Skoda стала найдешевшим брендом у VW Group, щоб зробити саме таку пропозицію, – сказав Целлмер. – Поки це на ранніх стадіях, тому я не можу розповісти подробиць, оскільки в цьому техніко-економічному обґрунтуванні занадто багато змінних. Але, звичайно, Skoda, з моєї точки зору, має бути найдоступнішим брендом VW Group. І ми маємо завдання знайти правильне рішення для цього. Ми говорили про A0 BEV [MEB Entry]; воно має бути дешевше цього».
Технічна частина
Видання Auto Express також підготувало рендер того, як міг би виглядати найдешевший електрокар Skoda.
За припущеннями, у VW Group небагато бажання створювати квадроцикл у стилі Citroen Ami, а тому автомобіль може використовувати дещо укорочену версію архітектури MEB Entry із загальною довжиною менше чотирьох метрів, щоб зменшити витрати на матеріали.
Найближчим конкурентом в такому разі може бути Dacia Spring, а тому може йтися про більш обмежену ємність акумулятора і потенційно менший запас ходу між зарядками (240 км).
Незважаючи на свою вкорочену довжину, електрокросовер все одно матиме стиль кузова псевдопозашляховика та трохи підвищене положення за кермом, щоб допомогти розмістити батарею в підлозі.
Skoda ще досліджуватиме, як найкращим чином використовувати спільні компоненти, щоб знизити витрати, і це може призвести до того, що автомобіль буде оснащений датчиками та системами безпеки з більш високої лінійки, включаючи решітку радіатора «tech deck», представлену з концептом Vision 7S.
Целлмер навіть припустив, що його команда розглядає питання про те, чи може спрощений, скорочений виробничий процес призвести до єдиної специфікації автомобіля, з потенціалом для Skoda окупити дохід протягом терміну експлуатації автомобіля за рахунок підписки на функції.
«Це буде важко із задіяними технологіями, – сказав він. – Вони дорогі – системи допомоги і так далі. Або, можливо, працювати за підпискою, коли ці автомобілі матимуть вбудовані функції, що збільшує матеріальні витрати, але ми матимемо можливість використовувати потенційні прибутки після того, як продамо автомобіль. Це те, що ми повинні включити в рівняння».
Дата дебюту та ціна
Целлмер відмовився говорити про часові рамки, адже існуючу Fabia четвертого покоління було представлено лише минулого року. Незважаючи на загрозливі жорсткіші правила викидів, це може дати Skoda час до 2027 або навіть 2028 року, щоб збільшити свої показники.
Тим часом Целлмер сказав, що цільовий показник MEB Entry залишається 20 000 євро, незважаючи на припущення, що він зріс до 25 000 євро.