презентовано електричний кросовер Volvo EX90
Компанія Volvo представила новий флагманський електричний кросовер EX90.
Компанія Volvo показала свій флагманський кросовер на електричній платформі. Довгоочікуваний Volvo EX90 став найбезпечнішою моделлю шведського бренду за всю історію і знаменує початок повністю електричної ери для бренду Volvo.
Чим манить новинка бренду Volvo?
EX90 є семимісним сімейним повністю електричним кросовером, який частково замінює свого бензинового родича XC90. Його виробництво в США розпочнеться вже наступного року, а потім Volvo планує налагодити випуск кросу і в Китаї.
Новий Volvo побудований на свіжій електричній платформі із запасом ходу до 600 км за циклом WLTP та здатністю зарядитися від 10 до 80% всього за 30 хвилин. Кросовер представлений у повнопривідному виконанні з двома двигунами (по одному на кожну вісь). Сукупна потужність 408 к. с. в “базі” або 517 к. с. та 910 Нм крутного моменту в топовій версії і живиться від акумулятора на 111 кВт-год.
Volvo EX90 став першою моделлю шведського бренду з технологією двонаправленої зарядки, яка дозволяє використовувати автомобільний акумулятор як джерело енергії, наприклад, для інших електричних пристроїв і навіть іншого електрокара Volvo.
Виробник наголошує, що EX90 виготовлений з використанням перероблених матеріалів. Так він містить приблизно 15% переробленої сталі та 25% переробленого алюмінію. А вага всіх деталей, виготовлених із переробленого пластику та матеріалів на біологічній основі, становить 48 кг, що відповідає приблизно 15% всього пластику, що використовується в автомобілі.
У зовнішності Volvo EX90 простежуються знайомі шанувальникам шведського бренду риси, але при цьому кросовер позбавлений традиційної радіаторної решітки, а головна Т-подібна оптика, ймовірно, була натхнена електрокаром Polestar 3, з яким новий кросовер ділить одну платформу SPA2.
Інтер’єр Volvo EX90
Інтер’єр кросовера виконаний у стриманому скандинавському стилі. У салоні встановлена цифрова панель приладів і 14,5-дюймовий дисплей у вертикальній орієнтації для управління мультимедійними можливостями автомобіля. На кермі замість фізичних встановлені сенсорні кнопки.
Ще одна особливість Volvo EX90 – встановлений на даху LiDAR-сканер, який разом з іншими датчиками забезпечує кросоверу високий рівень безпеки. У порівнянні з Volvo XC90, нова модель здатна знизити ризик серйозних ДТП на 20%. Volvo EX90 має систему автоматичного гальмування, контролю розмітки та сліпих зон, а також електроніка здатна розпізнавати стан водія, визначаючи рівень його втоми.
Вартість Volvo EX90 на деяких ринках вже відома. Так, у Німеччині кросовер у комплектації Ultra потужністю 408 к.с. пропонується за ціною 105 550 євро. Більш продуктивна версія на 517 к. с. оцінюється вже в 110650 євро.