Прибуток Toyota впав майже вдвічі через дефіцит чіпів і зростання витрат
Японський автогігант переживає не найкращі часи.
Toyota Motor Corp прозвітувала про результати першого кварталу поточного фінансового року, що розпочався у квітні та завершився в червні. За три місяці операційний прибуток найбільшого автовиробника впав на 42 відсотки — до 578,66 мільярда єн (4,3 мільярда доларів) з 997,4 мільярда за той же період 2021 року. Виною тому — затяжна нестача деталей, сировина, спалахи коронавірусу та інші проблеми, що змушували скорочувати обсяги виробництва.
Масштаби падіння перевершили найпесимістичніші прогнози: аналітики пророкували Toyota втрату лише 15 відсотків прибутку. Після оголошення результатів кварталу вартість акцій компанії скоротилася на три відсотки — до 2091 єни.
У Toyota зазначили, що зростання цін на матеріали — в основному сталь та алюміній — коштувало компанії 315 мільярдів єн. За прогнозами, загальні витрати на сировину за підсумками року підскочать на 17 відсотків і становитимуть 1,7 трильйона ієн.
Однак попит на автомобілі залишається стабільно високим, що дає надію на виконання плану випуску 9,7 мільйона машин до квітня 2023 року. У компанії розраховують, що дефіцит мікроелектроніки поступово сходитиме нанівець, як і проблеми з коронавірусом на заводах, що дозволить поступово нарощувати обсяги збирання у другій половині фінансового року.
У першому кварталі Toyota доводилося щомісяця коригувати виробничі плани, скорочуючи їх приблизно на 10 відсотків. Через рваний графік компанія не справляється з попитом і змушена зупиняти приймання замовлень на нові машини, включаючи новий Land Cruiser, і навіть скасовувати вже зібрані заявки.
Чимало у виробника та інших проблем: електрокар Toyota bZ4X довелося відкликати майже відразу після випуску, а його доньці Hino Motors загрожує новий дизельгейт.