Створено електричний позашляховик, який прослужить 50 років
Шотландська компанія Munro Vehicles представила електричний позашляховик Mk_1 із терміном служби 50 років. Машина зроблена максимально простою та надійною. Її можуть використовувати фермери, сервісні служби та будівельники – саме вони оцінять розташовані у передніх крилах багажники та промислові перемикачі для навісного обладнання. На ринок Mk_1 вийде наступного року і коштуватиме від 50 тисяч фунтів стерлінгів.
Стартап Munro Vehicles – єдиний у Шотландії виробник легковиків. Його дебютна модель називається Mk_1 . Електричний позашляховик створений на допомогу фермерам, гірничодобувникам та будівельникам, тому відрізняється простою конструкцією і за задумом прослужить років 50. До того ж це найпрохідніший всюдихід на батарейках. Його вантажопідйомність складає тонну, а максимально допустима маса причепа – 3,5 тонни.
У Шотландії збудували електричний позашляховик, який прослужить 50 років
Основу Munro Mk_1 складає рама сходового типу з п’ятиміліметрової оцинкованої сталі (зазвичай для позашляховиків використовують сталь завтовшки 1,5 мм). Кузов алюмінієвий. Над дизайном машини працював Росс Комптон, колишній співробітник Atlis Motor і Bollinger , і вплив останньої тут відразу ж впадає в око. Дорожній просвіт всюдихода – 480 міліметрів. Кути в’їзду, з’їзду та рампи – вражаючі 84, 51 та 148 градусів відповідно.
Ходова частина електрокара зібрана з OEM та гоночних компонентів. Підвіска – пружинна, зі стійками койловер. З практичних міркувань на машині вставлені невентильовані дискові гальма: вони не забитимуться брудом, та й потужності рекуперації вистачає, щоб не тільки їздити «в одну педаль», а й ефективно сповільнювати машину на спуску.
У Шотландії збудували електричний позашляховик, який прослужить 50 років
Єдиний електромотор потужністю 299 або 381 силу (700 Нм) встановлений у центрі та через роздавальну коробку та три диференціали наводить всі колеса. Шотландці обрали пристрій з осьовим магнітним потоком. Воно вдвічі легше і компактніше за «радіальні», а ще працює на нижчих обертах і не вимагає понижуючого редуктора. Батарея зібрана з NMC-комірок, оснащена тепловим насосом і дозволяє проїжджати до 306 кілометрів або місити бруд протягом 16 годин.
Салон Munro Mk_1 розрахований на п’ятьох, при цьому місця достатньо, щоб не впиратися один в одного ліктями. Перемикачами на передній панелі можна користуватись у рукавичках і мити їх зі шланга. Позашляховик також оснастять перетворювачами постійного струму для встановлення різного навісного обладнання, двома портами USB-C та двома бездротовими зарядками. Будуть навіть побутові розетки для чайника та мікрохвильової печі, а також аудіосистема з шістьма динаміками та мультимедіа, що підтримує Apple CarPlay та Android Auto.
До 2027 Munro планує випускати по 2500 позашляховиків. Плани на 2023-й скромніші: лише 50 машин. Початкова вартість – 49 995 фунтів стерлінгів, хоча раніше говорили про 65 тисяч.