Тест-драйв Nissan Qashqai: британський бестселер
Третє покоління кросовера Qashqai, яке випускається на британському заводі у Сандерленді, було презентовано ще у 2021 році, проте в Україні з’явилось лише торік. До речі, дизайн новинки був розроблений в проектному офісі компанії в Лондоні.
Отже можна сказати, що Nissan Qashqai орієнтований виключно на смаки європейського покупця.
Й це не дивно, адже Qashqai для європейського підрозділу Nissan давно став бестселером, бо за 14 років виробництва в Європі було продано понад три мільйони цих компактних кросоверів.
Нова генерація також слідує цим шляхом й кросовер вже став бестселером у Великій Британії у 2022 році.
Європейський дизайн
Враховуючи, що новий Qashqai був розроблений в Європі й фактично для Європи, вочевидь Nissan вирішив не змінювати зовнішність моделі радикально.
Кросовер в цілому зберіг знайомі пропорції, але дизайн за сучасною модою став прямолінійним. Решітка радіатора збільшилась, з’явилися надтонкі світлодіодні фари. Максимальний розмір коліс вперше збільшили до 20 дюймів, палітру кольорів склали 11 кольорів плюс п’ять двоколірних комбінацій.
Варто відмітити, що всі кольори окрім неметалік будуть опціональними, а отже за них доведеться доплатити, так само як й за контрастне виконання даху.
А ще Qashqai додав у габаритах в усіх напрямках, отримавши +35 мм до довжини (4425 мм), +32 мм до ширини (1838 мм), +10 мм до висоти (1635 мм), колісна база витягнулася на 20 мм – до 2666 мм. В основі кросовера – модульна платформа CMF-C альянсу Renault-Nissan.
Бічні двері, передні крила і капот тепер алюмінієві, що заощадило 21 кг маси. В цілому ж кросовер став на 60 кг легшим та на 41% жорсткішим.
Технологічний інтер’єр
Новий Qashqai став просторішим та затишнішим, а також зробив суттєвий крок у діджиталізації інтер’єру. За розваги відповідає 8- або 9-дюймовий «планшет» NissanConnect із бездротовим протоколом Apple CarPlay, сумісністю з Google Assistant та Amazon Alexa.
Основну інформацію водієві передає 12,3-дюймовий екран віртуальної приладової панелі з управлінням за допомогою перемикача на кермі, який разом із 10,8-дюмовим проекційним дисплеєм доступні в комплектації Tekna.
Для базових версій пропонується 7-дюймовий TFT кольоровий дисплей на панелі приладів, а «медійка» взагалі не пропонується.
Тим не менш, майже у всіх комплектаціях для зарядки гаджетів передбачені порти USB-A та USB-C.
Простір
За рахунок розтягнутої колісної бази задні пасажири отримали збільшений на 20 мм запас простору для колін та на 28 мм більше простору на рівні плечей. До речі, саме на це нарікали власники попереднього покоління кросовера.
Стало більше «повітря» і над головою – лінія даху в салоні підвелася на 15 мм. Двері відкриваються під кутом до 85 градусів, що має бути зручним для посадки пасажирів або влаштування дитячих крісел.
Багажник додав 50 літрів в обсязі (тепер 504 л), та й вантажити речі тепер зручніше завдяки зниженому на 20 мм рівню підлоги та сервоприводу п’ятих дверей з безконтактним датчиком відкриття. Звісно, останній лише для топових комплектацій.
В багажнику можна знайти практичну систему зберігання і розміщення речей (2 двустороні полиці), яка пропонує 16 варіантів конфігурації відсіку.
Безпека
За безпеку в кросовері відповідає фірмовий комплекс асистентів безпеки ProPilot, куди входять найновіші та інтелектуальні системи круїз-контролю, попередження про фронтальне зіткнення, утримання в смузі та екстреного гальмування.
Зазначені системи йдуть в «базі», як й багато інших. Наприклад, йдеться про контроль сліпих зон, попередження про перехресний рух ззаду, розпізнавання знаків, контроль тиску в шинах та, навіть, контроль втоми водія.
Фактично, опціонально розширити асистенти безпеки можна лише за рахунок систем кругового огляду та розпізнавання рухомих об’єктів.
Тому не дивно, що Nissan Qashqai, в тому числі завдяки продуманому розташуванню й кількості подушок безпеки, отримав п’ять зірок у європейській програмі оцінки безпеки автомобілів Euro NCAP.
Під капотом
До 2024 року Nissan збирається довести частку своїх електрифікованих автомобілів в Європі до 50%. І популярний Qashqai – важливий крок у цьому напрямку.
Кросовер повністю позбувся дизелів. Тепер гаму моторів формують бензиновий 1.3 DiG-T з «м’яким» гібридним доважком та агрегат із технологією e-Power, що вперше дістався Старого Світу.
Чотирициліндровий 1.3 DiG-T вже кілька років встановлюється на нинішній Qashqai, але для моделі третього покоління мотор модернізували і довели до відповідності еконормам Euro-6d. Компактна 12-вольта гібридна електросистема масою всього 22 кг працює за звичною схемою: при уповільненні запасає енергію в літій-іонній батареї, а на розгоні віддає її в допомогу двигуну. Крім того, це дозволяє ширше використовувати систему «старт-стоп», вимикаючи мотор заздалегідь – при падінні швидкості нижче 18 км/год.
1.3 DiG-T доступний в двох варіантах форсування – 140 к.с. (240 Нм) та 158 к.с. (260 Нм). Перший поєднується тільки з переднім приводом та шестиступеневою механікою, другий же доступний в тому числі з трансмісією 4х4 та варіатором. Причому у цієї модифікації максимальний крутний момент вище – 270 Нм, а задня підвіска багатоважільна замість пружної балки.
Nissan зазначає, що логіка управління повним приводом була поліпшена і тепер задні колеса підключаються швидше – за 0,2 с. До того ж водій може вибирати режими руху – стандарт, Eco, спорт, сніг, Off-Road.
Про принципи роботи e-Power можна прочитати в цьому матеріалі, але поки в Україні така комплектація недоступна.
Комплектації в Україні
Від початку дебюту нового Nissan Qashqai на українському ринку було запропоновано п’ять комплектацій: Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna та Tekna+.
При цьому, різниця між базовою та топовою версією доволі велика, як в ціні так й в оснащенні.
Наприклад, стандартна комплектація Visia має 17-дюймові сталеві диски, кондиціонер, 7-дюймовий TFT-дисплей для водія, 4 динаміки в салоні та взагалі немає медійної системи. Така версія пропонується лише із 6-ступеневою механікою й переднім приводом та коштує 972 300 грн. (приблизно 24 280 євро на даний момент).
Комплектація Acenta трохи додає опцій, як 17-дюймові легкосплавні диски, двозонний клімат-контроль, безключовий доступ, 8-дюймову медійку та камеру заднього виду, проте пропонується все ще на механіці й вартує від 1 054 200 грн (26 234 євро). В цій же комплектації можна обрати й версію з автоматом за ціною 1 169 250 грн (29 200 євро).
Однак комплектація N-Connecta виглядає найбільш збалансованою й цікавою завдяки 18-дюймовим дискам, 12,3-дюймовій медійці й аналогічній цифровій панелі приладів, що доповнюються системою кругового огляду. Вартість такого кросовера починається від 1 255 900 грн (31 361 євро) за версію з переднім приводом й від 1 326 100 грн (33 113 євро) за повний привід.
Звісно, аби відчути всі технології, які Nissan вклав у новий Qashqai, варто обрати комплектацію Tekna або навіть Tekna+. Тут можна знайти й панаромний дах й проекційний екран, а також аудіосистему Bose та передні крісла з масажем. Проте й коштувати такі варіанти будуть від 1 362 730 грн (34 000 євро) та 1 479 340 грн (36 940 євро) відповідно.
Навіщо купляти Nissan Qashqai?
Нашій редакції дісталась комплектація Tekna+ із автоматом Xtronic, а також із двоколірним забарвленням кузова на основі червоного Fuji Sunset. Ціна такої версії з повним приводом складає 1 549 540 грн (або 38 693 євро), до якої потрібно ще додати 46 010 грн (1148,91 євро) за фарбування.
Звісно, про доцільність купувати компактний кросовер у комплектації майже за 40 000 євро кожний вирішує сам своїм гаманцем, проте на тестовому зразку в топовій комплектації дійсно відчувається вся продуманість технологій Nissan.
Можливо, оптимальним варіантом може бути комплектація з переднім приводом, адже вона має запропонувати економні витрати пального. Виробник обіцяє 5,5 літрів на 100 км у комбінованому циклі (за NDEC) з автоматичною коробкою передач.
До речі, на механіці витрати пального мають бути гіршими (5,,8 л/100 км), але все одно кращими за повний привід (6,2 л/100 км). Наша ж тестова версія, на жаль, у місті показувала не менше 10,7 л/100 км, хоча дійсно тестувалась не за правилами NDEC.
Тим не менш, обирати Nissan Qashqai краще на основі технологій, які пропонує та чи інша комплектація. Враховуючи, що системи безпеки вже достатні на базовому рівні, то варто зосередитись на опціях, а їх в компактному кросовері є багато.
Отже, можна підсумувати, що Qashqai – це явно не бюджетне рішення у сегменті SUV-ів, але може ним бути, якщо обрати стандартну комплектацію. Проте розкриється кросовер лише в середніх або топових версіях.
Технічні характеристики
Двигун | бензин, MHEV, 1332 см3 |
Потужність, крутний момент | 158 к.с., 270Нм |
Трансмісія | автоматична Xtronic |
Привід | Повний |
Максимальна швидкість | 199 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 9,2 с |
Витрата палива | місто – 6,4 л на 100 км (NEDC)
траса– 5,0 л на 100 км (NEDC) |
Шини | 235/50 R19 |
Дорожній просвіт | 180 мм |
Кузов | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса споряджена/повна | 1393/1511кг |
Багажне відділення | 436 л |
Паливний бак | 55 л |
Вартість мінімальна* | 972 300 грн |
Вартість тест. авто * | 1 549 540 грн |
* Вартість на 27.01.2023