Тест-драйв Skoda Karoq: огляд популярного кросовера
На переповненому ринку середньорозмірних кросоверів Skoda Karoq пропонує те, що найважливіше для сімейних покупців: корисний простір, пристойний комфорт і хороший рівень базової комплектації, все це в пакеті за конкурентоспроможною ціною.
Кросовер може виглядати трохи простим, але пропонує розумний і витончений образ, який добре поєднується з його прагматичною здатністю вбирати в себе суворість повсякденного життя.
У лінійці не знайти гібридної моделі, що може декого відлякувати, але Karoq все ще забезпечує високу економію палива завдяки своїм бензиновим і дизельним двигунам разом із низькими експлуатаційними витратами, а стандарти надійності та безпеки є чудовими, що особливо заспокоює цільового споживача – сімейного покупця.
Про Skoda Karoq
Skoda миттєво знайшла нішу разом із моделлю Yeti, тому, коли Karoq прийшов на зміну, для багатьох було несподіванкою, що назва була відкинута та замінена на Karoq. Причина зміни полягала в тому, щоб привести середньорозмірний кросовер у відповідність до більшого Kodiaq, а назва Karoq має ті самі інуїтські ескімоські корені, що й у Kodiaq.
На дизайн Karoq також сильно вплинув Kodiaq. Форма передніх і задніх ліхтарів схожа на більшу машину, а знайома форма решітки Skoda теж в наявності. Однак якщо видалити ці деталі, Karoq буде виглядати багато в чому схожим на SEAT Ateca, хоча це не повинно дивувати, оскільки обидва автомобілі технічно ідентичні.
Ateca є лише одним із сильних суперників у класі середньорозмірних кросоверів. Nissan Qashqai також отримав третє покоління і продовжує залишатися бестселером у Великій Британії. Новий Renault Austral має ту саму платформу, що й Nissan, і обидві ці моделі мають гібридні силові агрегати, на відміну від Karoq.
Крім того, є Hyundai Tucson, який зібрав чимало нагород за 2021 та 2022 роки. Kia Sportage, Mazda CX-5, Ford Kuga, Toyota RAV4, Honda CR-V і Volkswagen Tiguan також мають свої сильні сторони, але, загалом, Karoq має достатньо гарне поєднання талантів, щоб не відставати від великої кількості конкурентів.
У 2022 році був проведений незначний рестайлінг, який зачепив решітку радіатора, бампери та світлові блоки. Skoda також додала більш гладку обшивку днища, розширений задній спойлер і аеродинамічні накладки на легкосплавні диски, щоб покращити аеродинамічну ефективність. Є також деякі нові кольори фарби та оздоблення салону для покупців на вибір.
Під капотом
Вибір двигунів у лінійці Karoq складається з 1.0, 1.5 та 2.0-літрових бензинових двигунів TSI з турбонаддувом і дизельних двигунів 2.0 TDI, тоді як 1.6 TDI вилучено з прайс-листа.
108-сильний 1.0 TSI — це трициліндровий агрегат, який напрочуд здатний тягнути цей кросовер, завдяки відносно легкій конструкції Karoq. 1.5 TSI потужністю 148 к.с. поєднує в собі хорошу потужність із гідною ефективністю, чому частково сприяє технологія дезактивації циліндрів. 2,0-літровий бензиновий двигун 187 к.с. зарезервований для топового варіанту Sportline.
Дизельна потужність походить від варіантів 2.0 TDI потужністю 114 і 148 к.с. Перший доступний лише як повнопривідна версія, а для останнього можна обрати повнопривідну версію.
У більшості випадків шестиступенева механічна коробка передач є стандартною, тоді як семиступенева автоматична коробка передач з подвійним зчепленням DSG пропонується як опція. Для України також пропонується восьмиступенева автоматична коробка передач.
Єдиного, чого не вистачає Karoq, так це моделі, орієнтованої на екологію, але натомість чеська марка може запропонувати повністю електричний кросовер Enyaq iV.
Для українського покупця наразі пропонується лише дві комплектації Ambition та Style. Базова із бензиновим двигуном 1.5 TSI пропонується від 1 078 948 грн (приблизно 27 000 євро).
Версія Ambition відрізняється двозонною системою кондиціювання, заднім парктроніком, легкосплавними дисками на 16 дюймів та рейками багажника. Проте 8-дюймовий сенсорний екран тут можна докупити за доплату.
Для Style цінник починається від 1 315 353 грн (33 000 євро) й тут можна зайти безключовий доступ, камеру заднього огляду, 8-дюймову «медійку», круїз-контроль, вибір режимів водіння та затемнення задніх й бокових вікон.
На жаль, інших комплектацій, як й спортивний варіант Sportline, для українського ринку не пропонується.
Двигуни, потужність і водіння
Під обшивкою Skoda Karoq використовує перевірений рецепт на платформі MQB від VW Group (з передньою підвіскою МакФерсон і задньою віссю з торсіонною балкою на версіях 2WD, тоді як автомобілі 4×4 мають багатоважільну установку), що також є основою Kodiaq та багатьох інших моделей у лінійці чеського бренду, підкреслюючи його універсальність.
Під час руху Skoda виглядає гострішою за Peugeot 3008. Кермове управління добре зважене та чуйніше, завдяки чому автомобіль відчуває себе маневренішим із меншим креном під час зміни напрямку. Це пов’язано з міцнішою підвіскою Karoq, але недоліком є те, що відчувається більше рухів кузова та коліс, ніж у 3008, який краще згладжує погані поверхні. Karoq все ж не такий твердий, як його споріднена модель SEAT Ateca, і в цілому їздить краще, ніж Opel Grandland і Nissan Qashqai.
Чим швидше рухатись, тим більше контролю над кузовом Karoq виходить на перший план, забезпечуючи безпеку та впевненість. Користуватися механічною коробкою передач зі швидким перемиканням передач цікаво, а рельєфне кермо дуже добре лежить у руках.
Чим більше енергії застосовується до пружин і амортизаторів, тим більше заспокоюється якість їзди, але оскільки кросовери проводять багато часу в місті, стійкість підвіски Skoda на нерівних поверхнях просто знімає перевагу на фоні інших автомобілів.
Комплектація Sportline оснащена 19-дюймовими легкосплавними колісними дисками, які можуть невиправдано вплинули на їзду Karoq, через що досить сімейний позашляховик почне небажано хитатися на нерівних дорогах. На бетонних ділянках автомагістралі також можна почути якісь настирливі гармоніки. З цієї причини краще обрати комплектації на менших колесах на 18-дюймових дисках.
Прискорення до “сотні” і максимальна швидкість
З трьох бензинових двигунів 1,5 TSI середнього класу є безсумнівним фаворитом, хоча менший 1,0-літровий трициліндровий двигун також працює досить добре.
Двигун TSI початкового рівня виробляє пристойні 109 к.с., і хоча він розганяє Karoq від 0 до 100 км на годину за 11,1 секунди, він поводиться трохи напруженим на високих швидкостях або при повному навантаженні. Це означає, що під час різкого прискорення можна відчути та почути роботу, яку доводиться виконувати маленькому двигуну, оскільки шум стає дещо нав’язливим, а педалі додають невелику вібрацію.
Більший 1.5 TSI має ширший діапазон потужності, а з потужністю 148 к.с. він потужніший і вишуканіший – від 0 до 100 км/год розганяється за 8,9 секунди (або 9,0 секунди з опцією DSG з подвійним зчепленням)..
В Європі можна придбати 2,0-літровий бензиновий TSI у комплектації Sportline із семиступеневою коробкою передач DSG із подвійним зчепленням і повним приводом. Завдяки 187 к.с. це робить Karoq надзвичайно жвавим, розганяючись до “сотні” за 7 секунд.
Турбодизель 116PS TDI видає приблизно таку ж потужність, як і бензиновий початкового рівня, але має більший крутний момент, тому він не відчувається таким напруженим, коли потрібно трохи витиснути, хоча він також може бути шумним. Він розганяється до 100 км/год за 10,6 секунди.
2,0-літровий TDI має 148 к.с. і проїжджає еталонний спринт за 8,8 секунди, а також пропонує набагато більше потужності для обгону. Це допоможе, якщо потрібно щось буксирувати, як і той факт, що цей двигун також може супроводжуватися повним приводом.
Витрати пального, CO2 і поточні витрати
Крім відносної практичності, однією з найбільших переваг Karoq є поєднання модного стилю позашляховика з керованими експлуатаційними витратами. Окрім невеликого збільшення споживання палива, ці автомобілі не повинні коштувати більше, ніж порівнянний хетчбек, особливо якщо відмовитися від моделей 4×4, як це робить більшість покупців.
Бензинові двигуни Karoq виглядають привабливо з точки зору вартості, оскільки вони досить ефективні та дешевші, ніж дизелі, які зазвичай асоціюють із позашляховиками.
Двигуни Karoq не є провідними в своєму класі за економічністю, але все одно є одними з найефективніших у секторі. 1.0 TSI може витрачати до 4,84 л/100 км у комбінованому циклі WLTP, викидаючи при цьому лише 132 г/км CO2.
Офіційні максимальні показники більшого 1.5 TSI у змішаному циклі становлять 5,08 л/100 км (5,12 л/100 км з автоматом DSG), з викидами CO2 від 138 г/км. Тест-драйв видання Auto Express показав, що власники 1,5-літрового агрегату повинні мати можливість наблизитися до цих цифр у реальному світі.
Якщо ж є бажання отримати максимальний пробіг з кожного літру, розумним вибором стане 2,0-літровий дизельний двигун з механічною коробкою 116 к.с., який витрачає до 3,96 л/100 км із викидами CO2 від 125 г/км.
Якщо обрати варіант 4×4, який доступний для 2,0-літрових двигунів, то повний привід доступний лише з коробкою передач DSG. У випадку з 2,0-літровим бензиновим TSI йдеться про 6,53 л/100 км та 180 г/км, тоді як 2,0-літровий TDI отримує 4,97 л/100 км і 158 г/км.
Амортизація
Skoda відома солідною залишковою вартістю, і останні дані свідчать про те, що Karoq повинен зберігати до 54 відсотків своєї початкової вартості протягом трьох років і 60 000 км, залежно від обраного двигуна та рівня комплектації.