Топ-5 електромобілів за втратою запасу ходу на морозі
Запас ходу електромобіля у холодну погоду помітно знижується, і його вже може не вистачити для поїздки на роботу чи ще кудись. Виявилося, що деякі «електрички» можуть втрачати до 35% запасу ходу навіть у досить теплу погоду – за морозів від -1 до -7 0C.
Втрата запасу ходу взимку відбувається з кількох причин. Але факторів лише два – хімічний та механічний. У морози хімічні та фізичні реакції в акумуляторі протікають повільніше. Батарея вже не може віддавати заряд у заявлених кількостях. Але якщо батарею нагріти, її характеристики повернуться до заявлени[. При цьому треба враховувати, що на обігрів батареї (як і салону) потрібна енергія цієї ж батареї. В результаті запас ходи все одно знизиться, оскільки частина енергії витрачатиметься на обігрів. І ось яких висновків дійшли дослідники компанії Recurrent.
Найбільша втрата запасу ходу на морозі – у Chevrolet Bolt. Пробіг на одному заряді знижується на 35% – з 370 до 250 км. На другому місці – Ford Mustang Mach-E та Volkswagen ID.4, запас ходу яких на п’ятиградусному морозі падає з 420 до 280 км (-30%). Третє місце зайняв BMW i3. Замість 240 км він зможе проїхати лише 185 км (-24%).
Четвертий рядок рейтингу дістався Volkswagen e-Golf. Якщо за теплої погоди він здатний проїжджати 210 км, то за температури трохи нижче нуля градусів – лише 160 км (-23%). На п’ятому рядку – Nissan Leaf, здатний у мороз проїхати 200 км замість звичайних 270 (-21%).
На іншому кінці рейтингу – Jaguar I-Pace та Audi e-tron, які при 5-градусному морозі втрачають лише 3% та 8% запасу ходу відповідно.