Toyota розробили нову батарею: запас ходу до 1200 км, а час зарядки всього 10 хвилин
Toyota оголосила про плани впровадження високопродуктивних твердотільних батарей та інших технологій, щоб збільшити дальність ходу та знизити вартість майбутніх електромобілів (EV). Цей стратегічний поворот призвів до зростання акцій компанії.
Технологічна дорожня карта японського гіганта включає розробку нового покоління батарей і радикальну перебудову заводів. Вона стала повним відкриттям планів автовиробника щодо конкуренції на ринку електромобілів, що швидко зростає, де компанія відстає від конкурентів, включаючи Tesla.
План було представлено за день до щорічних зборів акціонерів, де обговорюватимуться питання управління та стратегії, включаючи повільний перехід до акумуляторних електромобілів під керівництвом колишнього генерального директора Акіо Тойоди.
Акції Toyota, найбільш продаваного автовиробника у світі, зросли на 5% до 2173 єн, досягнувши найвищого рівня з серпня.
Toyota заявила, що планує запустити літій-іонні батареї нового покоління до 2026 року, які забезпечать більшу дальність пробігу та швидку зарядку.
Компанія також оголосила про «технологічний прорив», який вирішить проблеми довговічності твердотільних батарей, та повідомила, що розробляє засоби для масового виробництва таких батарей із планами щодо їх комерціалізації у 2027-2028 роках.
Твердотільні батареї здатні зберігати більше енергії, ніж існуючі батареї з рідким електролітом. Автовиробники та аналітики очікують, що вони прискорять перехід до електромобілів, вирішивши головну проблему споживачів – дальність пробігу.
Тим не менш, такі батареї досі залишаються дорогими і, ймовірно, такими будуть ще багато років. Toyota планує використовувати більш ефективні літій-залізо-фосфатні батареї, які є доступнішою альтернативою літій-іонним батареям, які зараз використовуються для просування електромобілів на китайському ринку — найбільшому у світі.
Toyota заявила, що планує випускати електромобілі з ефективнішими акумуляторами, що забезпечують дальність пробігу до 1000 км (621 миля). Для порівняння, далекобійна версія Tesla Model Y, найбільш продаваного електромобіля у світі, може проїхати близько 530 км за американськими стандартами.
За словами Toyota, електромобілі, оснащені твердотілими батареями, матимуть запас ходу до 1200 км, а час зарядки складе всього 10 хвилин. У порівнянні мережа зарядних станцій Tesla Supercharger, найбільша у своєму роді, забезпечує зарядку на 321 км за 15 хвилин.
Toyota не розкрила очікуваних витрат або необхідних інвестицій для здійснення цих планів.
Інженери автовиробника, починаючи з минулого року, розглядають можливість перегляду своєї стратегії в галузі електромобілів, щоб бути більш конкурентоспроможними.
Дорожня карта, докладно описана у вівторок, показує, що під керівництвом нового генерального директора Кодзі Сато, Toyota прийняла більшу частину змін, які інженери та дизайнери розробляли протягом кількох місяців.
Це включає використання електричних осей та інших технологій від постачальників, таких як Aisin та Denso.
Ми прагнемо досягти нашої мети – змінити майбутнє за допомогою електромобілів
– сказав Такеро Като, президент нового підрозділу Toyota EV BEV Factory, у відео, опублікованому на YouTube-каналі автовиробника у вівторок.
Нова технологія збірки
Toyota заявила, що в даний час розробляє спеціальну платформу для електромобілів (EV), щоб знизити вартість нових моделей, а також повністю автоматизовану лінію складання, яка дозволить відмовитися від використання конвеєрних систем, які застосовуються у виробництві автомобілів вже понад 100 років з часів Генрі Форда.
На цій «самохідній» складальній лінії автомобілі Toyota будуть рухатися самі конвеєром.
Компанія також повідомила про плани використовувати гіга-літій для зниження виробничих витрат, застосовуючи інновацію, вперше представлену компанією Tesla, яка використовує великомасштабні ливарні машини для виробництва літій-іонних акумуляторів та зниження складності автомобілів.
Кодзі Ендо, старший аналітик SBI Securities, зазначив, що він був здивований кроком, який робить Toyota, щоб боротися за лідерство в ефективності виробництва з Tesla.
Я поки не впевнений, чи зможе Toyota відповісти на виклик, але вона готується спробуватиґґґ.
– сказав він.
За словами Като, завод Toyota, який був запущений у травні для виробництва електромобілів (BEV), планує виробляти близько 1,7 мільйона автомобілів до 2030 року – приблизно половину від загального плану компанії продавати 3,5 мільйона електромобілів щороку до цього часу.
У квітні поточного року Toyota продала 8 584 електромобілі по всьому світу, включаючи ті, що випускаються під брендом Lexus. Це вперше перевищило 1% загального обсягу продажів за один місяць.
У 2022 році Toyota реалізувала майже 10,5 мільйонів автомобілів, і її ринкова вартість становить близько 254 мільярдів доларів. У порівнянні з цим, компанія Tesla продала на одну восьму менше автомобілів, але при цьому оцінюється приблизно в 791 мільярд доларів. Це відбиває довіру інвесторів у потенціал зростання Tesla.
Toyota вже давно заявляла про своє прагнення запропонувати споживачам широкий вибір нових енергетичних автомобілів, включаючи бензиново-електричні гібриди, водневі паливні елементи та акумуляторні електромобілі. Це входить у рамки переходу галузі від автомобілів, що працюють на бензині.
avtosota.com