Транспортні інженери пропонують додати до світлофора ще одне світло
Передове дослідження, проведене транспортними інженерами з Університету штату Північна Кароліна, дійшло висновку, що додавання «білого світла» до сигналу світлофора дозволить автономним транспортним засобам (AV) контролювати транспортний потік і повідомляти водіям, за ким слідувати.
Дослідження використовує обчислювальне моделювання, щоб з’ясувати, як безпілотні транспортні засоби можуть допомогти значно скоротити час у дорозі через перехрестя та зменшити споживання палива. Дослідники назвали цю нову концепцію «перехрестям білої фази», де обчислювальна потужність AV буде використовуватися для навігації та прогнозування транспортного потоку на перехрестях.
Відповідно до концепції білої фази, усі AV-пристрої в певній зоні, як-от перехрестя або світлофор, будуть спілкуватися один з одним бездротовим способом. Одночасно вони також спілкуватимуться з головним комп’ютером, який контролює світлофор. Головний комп’ютер збере та проаналізує всі дані, і коли до перехрестя наблизиться достатня кількість AV, він активує біле світло на сигналі.
Коли ви побачите біле світло на сигналі, ви знатимете, що на вашому перехресті є багато АВ, які координують свої рухи, щоб сприяти оптимальному та ефективному транспортному потоку. Це важлива інформація для неавтономних транспортних засобів, якими керують люди, оскільки, коли сигнал світлофора показує біле світло, водіям просто потрібно слідувати за транспортним засобом попереду, щоб отримати найкращий потік, що заощадить як час, так і пальне.
По суті, дослідження показують, що AV збиратимуть дані про трафік, розташування, рельєф та інші змінні один від одного, а потім плануватимуть найкращий потік трафіку. Людям-водіям потрібно буде просто дотримуватися АВ. По суті, коли ви бачите біле світло, просто йдіть за автомобілем попереду. Якщо воно зупиниться, зупиніться ви. Якщо це піде, ти підеш. Якщо транспортний засіб перед вами проїжджає через перехрестя, то ви також проїжджаєте через перехрестя.
Коли більшістю транспортних засобів на перехресті керують люди і лише кілька транспортних засобів знаходяться поблизу, сигнал світлофора повернеться до звичайного зелено-жовто-червоного кольору.
Щоб з’ясувати ефективність білої фази, дослідники використовували спеціально розроблені мікроскопічні симулятори руху. Ці симулятори є складними обчислювальними моделями, розробленими для відтворення реального дорожнього руху, аж до поведінки окремих транспортних засобів. Використовуючи ці симулятори, дослідники змогли порівняти поведінку дорожнього руху на перехрестях з білою фазою та без неї, а також те, як кількість задіяних АВ впливає на цю поведінку.
Дослідники виявили, що AVs допомагають покращити потік трафіку. Однак тут є заковика. Концепція білої фази не має великого значення, якщо є менше AV. Дослідження показує, що якщо автотранспортні засоби становлять лише від 10 до 30% від загальної кількості транспортних засобів на перехресті з білою фазою, ви побачите лише невеликі покращення потоку транспорту. Однак із збільшенням кількості АВ переваги також збільшуються.
Нова концепція White Phase Intersection все ще перебуває на стадії зародження. Пройдуть роки, перш ніж АВ зможуть прийняти розподільний обчислювальний підхід для дорожнього руху, і урядам знадобиться ще більше часу, щоб прийняти нове біле світло на світлофорах.
Однак, оскільки все більше і більше компаній і галузей долучаються до сектору автономного водіння, майбутнє безумовно полягає в плануванні сценарію, за якого у нас буде більше самокерованих автомобілів, ніж людей-водіїв на дорозі.