У Китаї почали масово виробляти натрій-іонні акумулятори для електромобілів: в чому їхня перевага
Hina Battery стала першим виробником акумуляторів, який установив натрій-іонні акумулятори в електромобілі в Китаї. Спільно з Sehol (бренд спільного підприємства JAC та Volkswagen) компанія побудувала тестовий автомобіль із натрій-іонними батареями на базі електричного сіті-кару Sehol E10X.
Прототип оснастили акумулятором ємністю 25 кВт•год та щільністю зберігання енергії 120 Вт•ч/кг. У блоці використовуються елементи із щільністю енергії 140 Вт•год/кг. Акумулятор підтримує швидкісну зарядку. Розрахунковий запас ходу – 252 км.
Для порівняння, звичайний Sehol E10X доступний із двома пакетами ємністю 19,7 та 31,4 кВт•год. Запас ходу – 200 та 302 км відповідно. Батарея більшої ємності має щільність зберігання енергії 141 Вт•ч/кг. На китайському ринку E10X доступний у семи версіях вартістю від 6810 до 11 100 доларів.
Зі слів представника Hina Battery, натрій-іонними акумуляторами можна комплектувати середньо- та повнорозмірні електромобілі. Хоча раніше вони переважно використовувалися в електричних двоколісних транспортних засобах та накопичувачах енергії.
Наразі компанія випускає три типи елементів: циліндричний NaCR32140-ME12 та два квадратних NaCP50160118-ME80 й NaCP73174207-ME240. Щільність зберігання енергії – 140, 145 та 155 Вт•ч/кг відповідно.
Розробкою натрій-іонних батарей займається й CATL. Свою батарею першого покоління компанія презентувала 29 липня 2021 року. Як було заявлено, її питома щільність зберігання енергії складає 160 кВт•год. Це найвищий показник у світі, але при цьому нижчий, ніж у сучасної літій-залізо-фосфатної батареї. Але є у натрій-іонних блоків свої переваги. Наприклад, висока продуктивність при низьких температурах, низька вартість, висока швидкість заряджання та тривалий термін служби.
За деякими даними, у другому кварталі 2023 року запустити масове виробництво натрій-іонних акумуляторів планує BYD. Першою моделлю компанії із натрій-іонною батареєю стане Seagull, запуск якого запланований на другий квартал цього року. З такою батареєю сіті-кар коштуватиме 8730 доларів. Версія з літій-іонним акумуляторним блоком дорожча – від 11 630 доларів.
autogeek.com.ua