У першому півріччі 2022 року у світі продано 4,3 млн електромобілів: Tesla поза конкуренцією
За прогнозами, у 2022 році у світі буде продано 10,6 мільйонів електромобілів.

Видання EV Volumes опублікувало дані про світові продажі електромобілів за перше півріччя 2022 року. За шість місяців на ринки сукупно поставлено 4,3 мільйона нових електромобілів (BEV) та плагін-гібридів (PHEV), що на 62% більше, ніж за аналогічний період 2021 року.
При цьому модель регіонального зростання змінилася. Порівняно з минулим роком ринок Європи додав лише 9%, тоді як попередні два роки там спостерігалося різке зростання попиту на електромобілі. На думку аналітиків, дався взнаки брак комплектуючих, який посилився з початком війни в Україні.
На противагу Європі у США та Канаді електромобільний сектор ринку зріс на 49%. Тоді як загальний ринок легкових автомобілів просів на 17%.

Але справді рекордним перше півріччя 2022 року стало для Китаю. Незважаючи на ковидні обмеження та кризу на ринку нерухомості, продажі електромобілів у Піднебесній зросли на 113%. Так компанія BYD зуміла збільшити продажі на 320% до 641 000 одиниць, включаючи 315 000 PHEV, що дозволило їй посісти перше місце у світовому рейтингу продажів. Але якщо рахувати тільки чисті електромобілі, то світовим лідером залишається Tesla – 565 000 одиниць за півроку. Частка компанії на світовому ринку склала 18% при зростанні у першому півріччі на 46%.
Що стосується решти великих світових виробників, то VW Group залишилася на торішньому рівні, а GM збільшив продажі лише на 15%. Hyundai та Kia за останні 18 місяців вивели на ринок 9 нових та оновлених електромобілів, у тому числі Ioniq 5, Kia EV6, Kia Niro та три моделі Genesis. А продажі концерну в електромобільному сегменті за півроку зросли на 86%.
Частка альянсу Stellantis на світів електромобільного ринку (без урахування Китаю) збільшилася з 11% у першому півріччі 2021 року до 12,7% цього року. У той же час Toyota та Jaguar Land Rover поставили менше електромобілів ніж роком раніше.

Варто відзначити, що зі збільшенням попиту на «батарейні» моделі цікавість до PHEV починає падати. У першому півріччі 2022 року їхня частка у загальних світових продажах склала 27% проти торішніх 29%. При цьому сукупні продажі BEV та PHEV зросли з 6,3% наприкінці першого півріччя 2021 року до 11,3% у цьому.
У Європі лідером із продажу електромобілів цілком очікувано була Норвегія. Частка ринку електромобілів у цій країні склала 77%, з них 69% – BEV та 8% – PHEV. Для порівняння, у Китаї вона складала 21%, у Європі – 18%, а у США – 6,5%. Але найшвидшими ринками були Індія – 20 700 одиниць BEV та PHEV за перше півріччя (+273 %) та Нова Зеландія – 8 300 одиниць (+260 %).
За прогнозами, у 2022 році сукупні продажі електромобілів та плагін-гібридів досягнуть 10,6 мільйонів одиниць (на 57% більше, ніж у 2021 році), 8 млн та 2,6 млн відповідно. Очікується, що до кінця року кількість електротранспорту на планеті, включаючи легкові автомобілі, сягне 27 мільйонів. З них 70% будуть чистими електромобіля, а решта 30% – плагін-гибридами.
Що стосується автомобілів на паливних елементах (FCEV), то їх продажі складають менше 20 000 одиниць на рік. Нині на світовому ринку представлено лише п’ять моделей водневих автомобілів. Їх основні ринки – Південна Корея та США. Загалом дорогами планети їздять приблизно 55 000 автомобілів на паливних елементах.