В Європі розробили унікальну зарядку для електромобілів
В Ірландії вигадали нову технологію прискореної зарядки електромобілів. Її автором стала компанія Navitas Semiconductor.
Источник: avtodream.org
Про це повідомив американський канал CNBC.
Дана компанія спеціалізується на виробництві технологій для надшвидких зарядних пристроїв для телефонів, а електричні транспортні засоби – це наступна велика сходинка для фірми.
«Те саме, що ми робимо на 50 Вт для телефону або планшета, ми збираємося зробити це для 5000 Вт або 20 000 Вт, щоб швидко зарядити ваш електромобіль», — заявило керівництво Navitas.
Технологія Navitas дозволить заряджатися електромобілю за третину часу від нинішньої кількості. Така можливість буде корисною тим, у кого нема достатньої кількості для зарядки. Наприклад, для повної зарядки Tesla треба близько 10 годин.
Якщо нова технологія буде використана всередині електрокара, то запас ходу авто може бути збільшений на близько 30%, або розмір акумулятора може бути зменшений на 30%.
«Коли галій з’єднується з азотом в нітрид галію (GaN), це корисно для напівпровідників, які входять до зарядних пристроїв побутової електроніки. Напівпровідник GaN працює в 20 разів швидше, ніж кремній, і дає можливість забезпечити в 3 рази більше потужності і в 3 рази швидше заряджати при вдвічі меншому розмірі і вазі», — зазначили дослідники.
Переваги GaN для електромобілів без зарядки
Технологія надпровідників GaN зробить більше для електромобілів, ніж просто змусить їх заряджатися швидше.
«Після того, як електроенергія потрапляє в акумулятор електромобіля, вона повинна перейти на колеса. Зараз це відбувається з кремнієвими напівпровідниками. Оскільки потужність передається від акумулятора до колес, 30% або більше енергії втрачається в трансмісії. Якщо в цій трансмісії використовуються надпровідники GaN, то можна буде використовувати меншу батарею або акумулятор такого ж розміру. Я не можу звести всю втрачену енергію до нуля, але я можу взяти велику частину енергії, яка витрачається даремно, і зберегти її за допомогою більш ефективної технології в GaN», — сказав директор компанії.
Технологія доволі нова і ще не поширена, оскільки вона все ще дорожча і вимагає від клієнтів перепроектування всіх своїх систем зарядок. Проте керівництво компанії зазначає, що вартість буде знижуватися в міру збільшення масштабів.
«Зараз це лише на 10-20% дорожче. Протягом двох років це буде такою ж ціною або дешевше. Це потужний чип. Але щоб зробити це правильно, вам доведеться перепроектувати всю систему живлення навколо цього чипа, а це вимагає багато нових навичок», — зауважили у компанії.
За останні три роки Navitas поставила понад 35 мільйонів одиниць з технологією GaN таким клієнтам, як китайський бренд смартфонів і виробник Vivo, Dell і китайський виробник побутової електроніки Xiaomi. Компанія поки що не прибуткова.
Navitas може знадобитися роки, щоб змусити виробників електромобілів вбудувати технологію надпровідників GaN у свої зарядні інфраструктури та автомобілі. Розробка електромобілів займає три-чотири роки, і, ймовірно, пройде 2025 рік, перш ніж електромобілі з підтримкою GaN почнуть відправляти і на вулиці.
У січні компанія Navitas відкрила центр у Шанхаї для співпраці з виробниками електромобілів для розробки власних систем GaN.
Читайте також: В Україні почали виробляти новий високооктановий бензин
Поки що жоден виробник електромобілів публічно не заявив про перехід на системи GaN, але BRUSA HyPower — постачальник силової електроніки для провідних європейських гравців, таких як Porsche, Audi та Volkswagen — публічно оголосив про партнерство з Navitas.