Вантажівка Tesla з вантажем у 36 тонн проїхала 800 км на одному заряді батареї
Учора, 27 листопада, Ілон Маск у своїх соціальних мережах офіційно заявив, що електрична вантажівка Tesla Semi завершила свою першу поїздку в реальних умовах, проїхавши 800 кілометрів на одному заряді акумулятора. Це, безперечно, справжній прорив для ринку електричних вантажівок, оскільки раніше навіть без завантаження транспортні засоби конкуруючих компаній проїжджали від сили 500-600 кілометрів. Але у Tesla Semi досягти результату в 800 кілометрів вдалося не в «порожньому» варіанті, а з повним навантаженням вантажного відсіку — транспортний засіб подолав таку значну відстань із вагою вантажу в 36 тонн.
І хоча багатьом може здатися, що в цьому немає нічого дивного, насправді позначка 800 кілометрів на одному заряді для великого вантажного транспорту — дуже важливе досягнення в США. Справа в тому, що водіям на вантажівках класу 8, які здійснюють магістральні вантажні перевезення, дозволено проводити за кермом 11 годин, після чого вони повинні зупинитися для тривалого відпочинку. Це встановлено на законодавчому рівні – у вантажівках встановлюють спеціальні пристрої, які засікають час роботи водія та спеціальні контролюючі служби за порушення цього закону дуже суворо карають (аж до позбавлення ліцензії на комерційні перевезення).
При цьому в більшості штатів Америки вантажний транспорт трасами та автомагістралями може рухатися зі швидкістю 60-75 миль/год, тобто приблизно 95-120 км/год. Відповідно, електрична вантажівка компанії Tesla з повним завантаженням причепа дозволить на одному заряді проїхати (з урахуванням необхідних зупинок, нижчої швидкості їзди по місту та час на завантаження або вивантаження вантажу) якраз 10-11 годин, після чого водій повинен зупинитися та відпочити до наступної подорожі. За цей час вантажівка спокійно встигне зарядитися, щоб потім проїхати ще стільки ж, не обмежуючи водія і не програючи ДВЗ-варіантам.
При цьому фахівці зазначають, що у Tesla Semi через особливості електричної силової установки набагато нижча вартість експлуатації за кілометр у дорозі, ніж у дизельних аналогів, які зараз займають левову частку вантажних перевезень у США. Більше того, електрокар не шкодить навколишньому середовищу, у нього дуже низько розташований центр ваги через акумуляторні батареї, що підвищує керованість транспортного засобу, та й вартість поїздки на Tesla Semi буде нижчою через ціни на паливо в порівнянні з цінами на електрику. Швидше за все, у грудні Ілон Маск повністю змінить ринок вантажоперевезень, як це було колись з електрокарами.