Визначено топ-10 найкращих компактних кросоверів 2023 року
Сучасний компактний кросовер у багатьох випадках походить від хетчбека та поєднує три важливі елементи: компактні розміри, доступну ціну та деякі позашляхові можливості. Іноді їх називають спортивними універсалами-купе, або навіть фастбеками.
Читайте також:
Британське видання Autocar проаналізувало моделі C-сегменту й створило цей рейтинг топ-10 найкращих компактних кросоверів для 2023 року.
10. Subaru XV
Справжня позашляхова здатність, як правило, не є пріоритетом у більшості покупців компактного кросовера. Але для небагатьох, для кого це стосується, є Subaru XV.
Японський бренд пропонує щось інше, ніж інші в цьому класі, тому що XV не тільки має повний привід, але також має правильний симетричний 4WD на основі центрального диференціала та корисний дорожній просвіт у 220 мм. Тож у той час як суперники використовують періодичний повний привід на чотири колеса на основі зчеплення, XV справді постійно приводить у рух усі колеса. На правильних шинах він справді міг би проїхати набагато далі та піднятися вище по бездоріжжю, ніж багато хто міг би подумати.
Subaru пропонує автомобіль лише з одним гібридним бензиновим двигуном: 2,0-літровим оппозитним двигуном із турбонаддувом і потужністю 148 к.с., який доступний з механічною або автоматичною коробкою передач. Це не захопливий двигун, але він має незвичайний оригінальний шарм.
У 2022 році Subaru глобально презентувала модель третього покоління під назвою Crosstrek, яка вже в майбутньому має замінити XV в Європі.
9. Mercedes-Benz GLA
У той час як оригінальний Mercedes GLA був не більшим, ніж посилений Mercedes A-Class, останній є результатом набагато більш виважених зусиль щодо дизайну. Це все ще не найдешевший чи найпрактичніший варіант, як у цьому класі, так і в шоу-румах Mercedes (Mercedes GLB пропонує більше корисності та цінності), але він буде набагато привабливішим, якщо не розглядати інші стильні кросовери далі в рейтингу.
Останнє покоління використовує привабливий дизайн, салон від A-класу та універсальну інформаційно-розважальну систему MBUX. Йому також вдалось отримати найважливішу рису позашляховика — високу посадку. Незважаючи на великі колеса та підвіску AMG Line, йому навіть вдається забезпечити хороший комфорт під час їзди.
Якщо ж хочеться їхати на цьому кросовері дуже швидко варто обрати комплектацію Mercedes-AMG GLA 45 S 4Matic+. Завдяки 416 к.с., він розганяється до 100 км/год за 4,3 секунди. Проте з ціною за 70 000 євро можна подумати й про більш практичні версії.
Серед інших двигунів є набір набагато доступніших і розумніших чотирициліндрових бензинових і дизельних двигунів з турбонаддувом, а також економний гібрид GLA 250e. Тим часом, для тих, хто готовий перейти на електрику, Mercedes EQA є перетворенням цього самого автомобіля в електромобіль.
8. Audi Q3 Sportback
Небагато марок прийняли культ кросовера настільки повно, як Audi, яка пропонує майже нескінченну низку моделей зі значком Q, від Audi Q2 до вражаючого Q8. Багато з них також пропонуються у виконанні Sportback, що додає в поєднання нотки стилю купе.
Базований на стандартному Q3, Q3 Sportback має нижчу лінію даху, яка додає трохи привабливості, але позбавляє тих, хто сидить позаду, трохи місця для голови, хоча багажник залишається незмінним і становить 530 літрів. Під капотом він має той самий вибір бензинових і дизельних двигунів, а також досить недорогу гібридну опцію – і, звичайно, наявність повного приводу Quattro, який забезпечує покращене зчеплення.
Це спокійний, потужний і вишуканий автомобіль, але він мало захоплює водія, а їзда на низькій швидкості може бути грубою, особливо якщо обрати спортивну підвіску або більші колісні диски.
Інтер’єр має багато стилю та ефекту, він має досить міцну обробку та оснащений технологією цифрового сенсорного екрану – хоча він не надає відчуття солідності якості матеріалів, як у більших моделей з Інгольштадту.
Швидше за все, потрібно дійсно запасти на зовнішній вигляд Sportback, аби виправдати витрату додаткових пари тисяч фунтів за динамічно ідентичний і трохи більший всередині Q3. Але для покупців Audi дизайн завжди був важливий.
7. Toyota C-HR
Toyota C-HR став ковтком свіжого повітря, коли він вийшов наприкінці 2016 року й став одним із перших автомобілів у цьому рейтингу, який продемонстрував, що кросовери на базі хетчбеків справді можуть виглядати бажано. Через сім років і наприкінці генерації він все ще виділяється і має керованість, яка також підтримує цей спортивний вигляд.
У той час як 1,8-літровий гібридний силовий агрегат потужністю 120 к.с. може здатися дещо безглуздим, 2,0-літровий двигун потужністю 182 к.с. є корисно жвавим і трохи меншим на обертах.
Усередині, незважаючи на те, що похила лінія даху трохи займає простір для голови ззаду, кросовер залишається досить практичним чотиримісним автомобілем для дорослих пасажирів.
Інформаційно-розважальна система Toyota потребує деяких функцій порівняно з конкурентами, хоча оновлена версія має підключення Apple CarPlay і Android Auto в стандартній комплектації.
6. BMW X2
X2 є одним із найбільш незвичайних доповнень до лінійки автомобілів BMW під брендом X, це моделі з більшою практичністю та підвищеним дорожнім просвітом. Він принаймні стільки ж хетчбек, скільки кросовер, але це непогано, оскільки більш практичну роль виконує більший BMW X1.
Ще в 2017 році він став одним із перших передньопривідних автомобілів BMW, але це не повинно збентежувати тих, хто любить водіння. Автомобіль випускався з вибором бензинових, дизельних і гібридних силових агрегатів, але дизелі тепер виключені з лінійки двигунів. Але збережені три- та чотирициліндрові бензинові двигуни з турбонаддувом пропонують багато потужності та пристойну витонченість.
Також є гібридна версія з бензиново-електричним приводом (25e xDrive). Топовий BMW X2 xDrive M35i, безсумнівно, приносить найбільше задоволення від керування, але для повсякденних водіння менші версії мають більш розумний компроміс.
Кермування X2 приємне й пряме, а контроль над шасі чудове за стандартами класу. Є більш практичні альтернативи, але небагато таких, які настільки динамічно цікаві.
5. Кіа Niro
Друге покоління Kia Niro дійсно привертає увагу. Вийшовши далеко за межі візуальної привабливості свого трохи м’якого та аморфного на вигляд попередника, новий Niro має кутасті риси та набагато більше візуальне прийняття.
Пропорції автомобіля подібні до попередника, тому він не виходить далеко за межі звичайного стандартного хетчбека, але він розташований трохи вище над дорогою. Внутрішній простір особливо хороший у другому ряду; і якщо оберати правильний варіант трансмісії, багажник також буде досить конкурентоспроможним.
Досвід водіння автомобіля не такий вражаючий, як деякі інші його переваги. Незважаючи на те, що 1,6-літровий двигун з турбонаддувом як у гібрида, так й плагін-гібрида, досить вишуканий (і водночас динамічний і потужний, якщо порівнювати із Niro EV), він не дуже охоче бореться на навантаженнями, тоді як елементи керування можуть надавати маленький супротив. Однак при більш поміркованому керуванні обидві версії автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння можуть бути вражаюче економними; а ціни на звичайний гібрид починаються значно нижче 30 000 євро.
4. Mazda CX-30
Досконала керованість і преміальний салон виділяють Mazda CX-30 в цьому класі, а привабливість і витонченість зовнішнього дизайну є такою рідкістю, з якою можна порівняти небагато конкурентів у цьому класі.
Концепція також не є особливо складною: на вибір є два бензинових двигуна та передній або повний привід. У дорожчій комплектації e-Skyactiv X використовується інноваційна технологія SCCI згоряння від Mazda, яка значно скорочує споживання палива під час крейсерської подорожі на великі відстані. Але з будь-яким двигуном також надається технологія м’якого гібриду Mazda, а також дуже добре оцінені характеристики керування під час їзди та кермування, який є трохи спортивним у порівнянні з нормою класу.
Автомобіль трохи зменшується з точки зору внутрішнього простору, тому що він менший, ніж деякі автомобілі в цьому рейтингу; і обидва двигуни не мають легкодоступного турбованого крутного моменту багатьох суперників.
Більше про Mazda CX-30 можна дізнатись в нашому матеріалі про тест-драйв моделі.
3. Peugeot 408
Нещодавня новинка від Peugeot трохи відстає у приєднанні до сьогоднішнього ринку кросоверів. Проте іронія полягає в тому, що з оригінальним Peugeot 3008 компанія випустила досить сміливий і альтернативний кросовер, який значно випередив свій час ще в 2008 році (який навіть був доступний у дизельно-гібридній формі), лише щоб замінити його на набагато більш кубічний і більш звичайний компактний кросовер через кілька років.
Тепер фірма використовує ту саму платформу, що й хетчбек 308 і позашляховик 3008, щоб знову запропонувати щось інше: 408. Зі збільшеною висотою дорожнього просвіту, але вигнутою лінією даху та подовженою задньою частиною цей автомобіль чітко віддає пріоритет стилю, який дуже відрізняється від оригіналу. Він довший і нижчий за деякі автомобілі в цьому рейтингу, але все одно виразний кросовер за своєю позицією.
Внутрішня місткість тут вражає: у салоні, який свідчить про прогрес, досягнутий Peugeot за останнє десятиліття у наданні своїм автомобілям більшої привабливості преміум-класу. Обсяг багажника перевищує 500 літрів, і дорослим на другому ряду має бути майже так само комфортно, як і на передньому.
Peugeot пропонує 1,2-літровий бензиновий двигун з турбонаддувом і 1,6-літровий гібридний силовий агрегат як частину дещо урізаної лінійки двигунів. Простіший і легший бензиновий двигун краще їздить і керується, а важчий гібрид відчуває себе масивним під час їзди та твердішим на низьких швидкостях. Часом бензиново-електричний силовий агрегат також бореться з кількома незграбними примхами керованості. Але контроль над автомобілем хороший, а плавність керування в обох випадках вражаюча.
З огляду на те, що гібриди топової комплектації коштують приблизно 40 000 євро, це один із найдорожчих учасників у цьому рейтингу, але це ще раз доводить, що Peugeot може знову створити бажані альтернативні автомобілі, якщо задумає це.
2. Volkswagen T-Roc
Перша спроба Volkswagen створити кросовер на базі хетчбека була дуже вражаючою. У той час як компанія продовжує пропонувати Volkswagen Tiguan тим, хто хоче більш просторий компактний позашляховик, T-Roc вперше з’явився в 2017 році, пропонуючи гострий, цікавий стиль, добре зроблений інтер’єр і характеристики керування, більш схожі на характеристики невеликого хетчбека, ніж справжнього позашляховика.
Він не такий гарний в управлінні, як Formentor, він не такий практичний, а якість його інтер’єру подекуди трохи сумнівна, але T-Roc легко рекомендувати за його стильність і завершеність.
Рестайлінг у 2022 році приніс нові фари та стиль передньої частини, а також спортивний вигляд R-Line для тих, хто цього хотів. Крім того, доступні м’які та тактильні матеріали обробки салону як й деякі нові інформаційно-розважальні технології.
Доступні двигуни включають 1,0-літровий, 1,5-літровий і 2,0-літрові бензинові двигуни (останні з повним приводом), а також 2,0-літрові дизелі потужністю 113 і 148 к.с., але нова версія T-Roc R поки не з’являлась.
Моделі середньої комплектації мають помірні ціни, і хоча аналогічні версії Seat Ateca та Skoda Karoq все ще трохи дешевші, вони не поєднують типову для VW гладкість у роботі з практичністю та вишуканим стилем.
1. Cupra Formentor
Протягом багатьох років Cupra була спортивним підрозділом Seat, так само, як R для Volkswagen, але сьогодні вона виступає як незалежний бренд з унікальним дизайном моделей і більш спортивним виглядом.
Formentor не був першим продуктом нової компанії Cupra (це була Cupra Ateca потужністю 306 к.с., представлена в 2019 році), але він, безперечно, найпереконливіший, будучи надзвичайно красивим, напрочуд просторим, округлим, вишуканим і приємним у керуванні. привабливо універсальний і незмінно альтернативний. Нам це дуже подобається.
Лінійка двигунів досить широка, включає менші та економічніші бензинові двигуни, кілька плагін-гібридів і вибір 2,0-літрових бензинових двигунів з турбонаддувом, один із яких використовує ту саму систему повного приводу та двигун, що й у нового Volkswagen Golf R. На інших ринках Cupra навіть вставив потужний п’ятициліндровий двигун Audi RS у Formentor VZ5.
Маючи хорошу ціну порівняно з конкурентами преміум-брендів і привабливий, багатий і добре виконаний інтер’єр (не дивлячись на часто критиковану інформаційно-розважальну систему VW Group), Formentor займає перше місце в рейтингу компактних кросоверів.