Водії машин із частковим автопілотом зізналися, що часто повністю відволікаються від дороги
З’ясувалося, що у США водії машин з передовими системами допомоги водієві, на зразок Tesla Autopilot або GM Super Cruise, часто користуються своїм транспортом так, ніби у них діє повний автопілот, який не потребує уваги людини. Про це свідчить дослідження, яке провів Страховий інститут дорожньої безпеки (IIHS).
Йдеться про структуру, що фінансується автовиробниками і, зокрема, проводить дослідження для підвищення рівня безпеки автомобілів. Судячи з опублікованих у вівторок даних, дослідження IIHS виявило численні факти того, що середньостатистичні власники машин з активованими Tesla Autopilot, GM Super Cruise і Nissan ProPILOT Assist, за їхніми словами, більш схильні до непов’язаних з водінням дій за кермом на кшталт прийому їжі текстових повідомлень при включених системах допомоги, ніж з відключеними помічниками.
В опитуванні IIHS взяли участь близько 600 активних користувачів. У результаті 53% водія з машинами, оснащеними Super Cruise, 42% – Autopilot і 12% – ProPILOT Assist заявили, що цілком впевнено почували себе, поводячись з машинами так, ніби ті оснащені повним автопілотом. За словами представника IIHS, водії все ще погано розуміють межі застосування технологій.
Дослідження проведено через те, що Національна адміністрація дорожнього руху США (NHTSA) почала ретельно розслідувати випадки ДТП за участю машин з активованими автопілотами. З 2016 року NHTSA відкрила 37 спеціальних розслідувань інцидентів з 18 смертельними наслідками, що включають використання електромобілів Tesla – у випадках, коли підозрюється використання систем типу Autopilot.
Tesla не коментує нові дані. Відомо, що система Autopilot не робить транспортні засоби повністю автономними та призначена для використання лише у випадках, коли водій уважно стежить за дорогою та готовий взяти на себе керування.
У серпні General Motors заявила, що власники автомобілів з функцією Super Cruise можуть використовувати систему на 643700 км північноамериканських доріг і до кінця 2023 року її підтримуватимуть 22 моделі.
IIHS вже заявляла, що реклама Super Cruise наголошує на можливості водіння «без рук», а назва Autopilot нагадує про автопілоти в літаках і «має на увазі, що система Tesla більш досконала, ніж вона є насправді». В інституті підкреслюють, що ProPILOT Assist, навпаки, подається лише як допоміжна для водіїв функція, яка не є заміною водію. Так чи інакше, у NHTSA заявляють, що жодна із систем не робить транспортні засоби повністю автономними.