Водії помилково називають деякі машини безпілотними – дослідження
Багато водіїв продовжують покладатися на частково автоматизовані системи своїх автомобілів, ніби вони повністю безпілотні. Про це говорить нове дослідження Страхового інституту безпеки на дорогах (IIHS), і цифри здаються дуже тривожними, незважаючи на широкий розголос від автовиробників, асоціацій безпеки та медіа.
Дослідження було проведено IIHS за допомогою змішаного опитування (по телефону та онлайн) серед постійних користувачів General Motors Super Cruise, Nissan ProPilot Assist і Tesla Autopilot. Було опитано близько 600 власників Cadillac, Tesla, Nissan або Infiniti, приблизно по 200 від кожної марки.
Більшість сучасних систем безпеки включають дві основні функції, які підтримують водіння по шосе. Перша — адаптивний круїз-контроль, який підтримує задану швидкість і стежить за дистанцією до автомобіля, що їде попереду, автоматично сповільнюючи та прискорюючись за потреби. Друга – це система контролю смуги, яка утримує транспортний засіб посередині обраної смуги. Деякі більш просунуті системи також можуть виконувати зміну смуги руху.
Однак жодна з існуючих систем не була розроблена для повної заміни людини-водія. Незважаючи на це, багато опитаних водіїв сказали, що під час водіння з увімкненими системами безпеки вони, швидше за все, будуть виконувати такі дії, як споживання їжі або надсилання текстових повідомлень.
Більше тривоги викликає те, що більше половини користувачів Super Cruise і 42 відсотки користувачів Autopilot заявили, що сприймають напівавтономні системи як повністю безпілотне водіння. У свою чергу лише 12 відсотків користувачів ProPilot Assist мають таку звичку.
«Головне повідомлення тут полягає в тому, що перші користувачі цих систем все ще погано розуміють обмеження технології, — сказав президент IIHS Девід Харкі. — Але ми також бачимо чіткі відмінності між трьома групами власників. Цілком можливо, що системний дизайн і маркетинг доповнюють ці хибні уявлення».
Цю диспропорцію в результатах, ймовірно, можна пояснити тим фактом, що версія напівавтономної системи Cadillac дозволяє водіям тримати руки подалі від керма протягом тривалого часу. Дві інші системи, у свою чергу, вимагають від водіїв практично весь час тримати руки на кермі.