Водіїв в Україні дурять на СТО: 7 непомітних «хитрощів» автомеханіків
Анекдоти про автосервіси висміюють у автовласниках погане знання технічної частини автомобіля та виставляють автослюсарів хитрими роботягами, які наживаються на обмані. Так це чи ні?
Зазвичай диму без вогню не буває, і тому пропонуємо вам дізнатися про найпоширеніші схеми зловживань при зверненні в автосервіс.
У міру економічного виснаження українців все більше машин приїжджатимуть в автосервіси для ремонту, оскільки будуть доступні в основному не оригінальні деталі, а вони служать менше та швидше зношуються. Avtosota розповіла, як працюють слюсарі на потоці.
Заміна/підміна олії
Ви привозите з собою в автосервіс каністру хорошої моторної олії, і просите залити її. Ідете з ремзони пити каву. Замість привезеної олії вам можуть залити щось дешеве з того, що підходить за специфікацією. Різницю ви не помітите і поїдете, а нечистий на руку слюсар потім заллє у свою машину мастило з вашої каністри.
«Підвіску треба міняти»
З цими словами майстер за допомогою монтажної лопатки показує вам деренчання в деталях підвіски машини, що знаходиться на підйомнику. Ви неохоче погоджуєтеся, і оплачуєте нові запчастини та кілька людино-годин роботи. Те саме відбувається і з інжекторами, і з гідрокомпенсаторами. Хоча підвіска і мотор вас не турбували до цього, і автівка поводилася добре на дорозі. Але автосервісу треба заробляти.
Заміна без заміни
Іноді так чинять навіть офіціали, але з ще більшим розмахом: «Нам дилер надіслав регламент, згідно з яким треба міняти кермову рейку на нову, тому що у цієї вже ресурс закінчився. Не мінятимете — машину знімаємо з гарантії». І ви погоджуєтесь, тому що слово «гарантія» на багатьох людей діє безвідмовно. Розщедрюєтеся. Що вам ближче: обман без гарантії чи гарантія обману?
Невідповідне кріплення
Кожна хвилина у автосервісі на вагу золота. Жоден слюсар не буде цілу годину гріти пропановим пальником і викручувати одну заржавілу гайку. Він її зріже разом із болтом, і потім замінить це іншим кріпленням, відповідним за розмірами. Навіть незважаючи на те, що оригінальне кріплення було класу міцності 10,9, а замість нього майстер поставив 8,8 або лише 5,6. А що такого? Невдоволені ще жодного разу не поверталися.
Деталь підходить не на 100%
Дуже часто недбайливі майстри не знаходять в асортименті потрібної деталі та підбирають схожу, яка теоретично може підійти до машини. Так можуть встановити вихлопну трубу із зайвим вигином, який може сильно стирчати з-під днища, або вкрутять масляний фільтр меншого об’єму, ніж потрібно. Якщо ви помітите непорядок у роботі машини, то вам усе перероблять як треба, а якщо ні – то їздитимете далі. На те й розрахунок.
Електрика – справа темна
Коли ви приїжджаєте на СТО зі скаргами на електрику, то вас, швидше за все, попросять піти у безпечне місце та пити каву у клієнтській зоні. Насамперед майстер перевірить запобіжник у блоці, і якщо проблема лише у ньому — він його замінить. Але не буде до вас поспішати з радісною новиною, а вирушить складати рахунок з десятком позицій, в якому будуть присутні «Заміна проводів», «Усунення КЗ», «Складання-розбирання агрегату», «Прочищення-мастило». За його логікою, якщо ви самі не спромоглися перевірити запобіжник, то і все інше перевіряти не будете. Але платити доведеться за все.
«Закручувати на машині, що стоїть на поверхні»
Часто при заміні сайлентблоків слюсарі не виконують цієї вимоги, вказаної в посібнику, та закручують болти та гайки до упору лише на підвішеній машині. При цьому важелі перебувають у розвантаженому стані. Коли машина опуститься, важелі виявляться в навантаженому робочому стані, а сайлентблоки будуть надто скручені. Через це їх термін служби скоротиться вдвічі. Все тому, що майстер навряд чи захоче лізти під машину, знову розкручувати та закручувати гайки та болти згідно з інструкцією. Лінь, не своє — не шкода.