Volvo презентував флагманський позашляховик EX90
Після тривалої тізерної кампанії Volvo EX90 дебютував як новий флагманський позашляховик бренду з трирядним розташуванням сидінь. Він базується на новій архітектурі та має повністю електричну силову установку.
Новинка є фактично наступником для XC90 та першим із багатьох нових електричних Volvo, адже шведська компанія обіцяє щороку випускати новий електромобіль, а до кінця десятиліття планує продавати лише повністю електричні автомобілі по всьому світу. Але поки що EX90 є новою зіркою модельного ряду Volvo.
Дизайн
Електричний позашляховик, вперше показаний сьогодні в Стокгольмі, виглядає саме так, як можна очікувати від бренду – сучасний, сміливий, вишуканий і трохи гострий, оскільки Volvo продовжує дотримуватися філософії дизайну «форма слідує за функцією».
Певною мірою EX90 виглядає схожим на сьогоднішній XC90, але в основі семимісного автомобіля лежить абсолютно нова платформа. Технічна сторона зосереджена на безпеці, і автовиробник каже, що це найбезпечніший Volvo, який коли-небудь випускався та з часом позашляховик може ставати розумнішим і безпечнішим завдяки оновленням і новим даним.
Безпека
На даху прямо над лобовим склом вбудовані датчики, камера та радари EX90. Volvo каже, що вони ніколи не «втомлюються і не відволікаються» і підтримуються високопродуктивними основними комп’ютерами з власним програмним забезпеченням.
Вся система забезпечує постійний огляд навколишнього середовища на 360 градусів і може навіть бачити невеликі об’єкти за сотні метрів попереду, щоб дати водієві більше часу для реагування. Позашляховик також є першою моделлю Volvo, яка буде оснащена всім необхідним апаратним забезпеченням для безпілотного водіння в майбутньому.
Під капотом
Величезні розміри EX90 залишають достатньо місця для Volvo, щоб встановити масивний акумулятор ємністю 111 кВт-год. Спочатку буде доступна двомоторна електрична силова установка з двома двигунами з постійними магнітами, по одному на кожну вісь.
У найпотужнішій версії сімейного універсала максимальна потужність системи становить 496 кінських сил (370 кіловат) і 910 Ньютон-метрів миттєвого крутного моменту. Volvo обіцяє орієнтовний запас ходу до 482 км на одному заряді, хоча показник ще не сертифіковано EPA.
Немає інформації й про максимальну потужність зарядки, але компанія зазначила, що переведення батареї від 10 до 80 відсотків заряду займає близько 30 хвилин.
Технології
Volvo також із гордістю заявляє, що EX90 — це не просто позашляховик нового покоління, а радше «високодосконалий комп’ютер на колесах», який «більш чуйний і приємний», ніж будь-коли раніше.
Автовиробник об’єднався з Snapdragon, щоб використовувати можливості візуалізації Unreal Engine – того самого 3D-інструменту, розробленого Epic Games, який лежить в основі деяких із найсучасніших відеоігор – для обчислювальної потужності та екранної графіки на борту EX90.
Вбудованими функціями Google, зокрема Google Maps та іншими програмами з Google Play, можна керувати з 14,5-дюймового центрального екрана. Стандартне підключення 5G забезпечує постійний потік даних для всіх додатків, що працюють на дисплеї, включаючи сервіси потокової передачі музики.
Також стандартною є технологія телефонного ключа, яка перетворює смартфон на автомобільний ключ. Таким чином при наближенні до автомобіля з телефоном у кишені, він автоматично розблокується та завантажить особистий профіль із попередньо встановленим місцем, кліматом та іншими налаштуваннями. EX90 також є першим Volvo, оснащеним інтегрованими в підголівники динаміками як частиною аудіосистеми Bowers & Wilkins.
Детальної інформації про ціни немає, хоча Volvo каже, що «добре обладнана» модель коштуватиме менше 80 000 доларів. Восени 2023 року попередні замовлення перетворяться на налаштовані, а перші поставки очікуються на початку 2024 року.
motorcar.com.ua