Як завести авто із сівшим акумулятором
Бустер (jump-starter), який обов’язково повинен бути в авто взимку, став справжнім порятунком для водіїв у зимову пору року, коли машина не хоче заводитися найчастіше через акумулятор, який сів або «мертвий». Бустери допомагають штатному акумулятору завести автомобіль.
Про характеристики бустера, його додаткові функції та правила використання повідомляє «Апостроф».
Бустер чи пускач, джамп-стартер – це компактний акумулятор для запуску двигуна, коли штатна батарея в машині не забезпечує необхідного струму. Усередині нього знаходиться невелика літій-іонна батарея малої ємності, якої вистачає на дві-три 5-секундні спроби запуску двигуна, що сів. Він не зможе допомогти, якщо двигун сильно розряджений, але є суперпотужні бустери, які здатні на таке.
Характеристики
Головний параметр при виборі бустера – пусковий струм. Він характеризує потужність, з якою пускач обертатиме колінвал промороженого двигуна. Це може бути 200 А, 600 А, 800 А, 1000 А тощо. Щоб запустити бензиновий двигун об’ємом до 2,0 л вистачить струму 200 ампер.
Також важливо враховувати енергоємність джамп-стартера – тривалість прокручування стартера та кількість спроб запуску. Середньостатистичного пускача досить 10 — 15 ампер-годин, заміряних при розряді струмом в 1 ампер.
Додаткові функції
Майже кожен бустер має додаткові функції, які стануть у нагоді водієві набагато частіше, ніж його основна функція. Наприклад:
- вбудований LED-ліхтар;
- зарядний пристрій для ноутбука, є комплект перехідників;
- заряджання батарейки бустера від гнізда підкурювача;
- гніздо формату розетки підкурювача на джамп-стартері, щоб живити від нього автогаджети.
Рекомендації щодо використання
Після кожного використання бустер необхідно заряджати, щоб він завжди був у робочому стані у потрібний час. Перед використанням він має бути теплим, щоб видати потрібний струм. Достатньо прогріти його навіть під одягом.
Щоб запустився двигун при підключеній штатній батареї, необхідно витримувати паузу після підключення клем бустера до моменту включення стартера. Знайти цю цифру можна у мануалі пускача, вона становить приблизно 3 – 5 секунд.
Додаткові руки під час запуску двигуна бустером теж не завадять. Інша людина може міцно притиснути затискачі пускача до клеми акумулятора («плюс») і до маси машини («мінус»), щоб енергія даремно не губилася.