Звідки завозять електромобілі до України: рейтинги топ-5 моделей по країнах
Основним постачальником вживаних електромобілів у 2022 році були США.
У першій половині 2022 року українці придбали 8200 електромобілів, на 29,6% більше, ніж за аналогічний період минулого року. З них майже 40% – імпортовані автомобілі з пробігом.
За даними Інституту досліджень авторинку, головним постачальником вживаних електромобілів були США – понад 1000 одиниць, або 31,4% від загальної кількості. Середня вартість «американського» електромобіля склала – 21 500 доларів (вартість автомобіля з транспортуванням). Зазвичай це аукціонні авто з пошкодженнями.
Ще 649 електромобілів (19,8%) прибули до України з Китаю. Їх середня митна вартість склала 24 800 доларів. На третьому місці – Німеччина. «Німецькими» були 364 імпортованих вживаних «батарейних» автомобілів, що складає 11,1% від загальної кількості. Їх середня вартість – 28 100 доларів.
Чеверте місце за Норвегією – 362 одиниці (11%) середньою вартістю 8 600 доларів. З Польщі українці завезли 280 «батарейних» автомобилів, або 8,8% від загальної кількості. Середня митна вартість – 20 500 доларів за одиницю.
Таким чином найдорожчими були електричні автомобілі з Німеччини, а найдешевшими – з Норвегії.
Топ-5 вживаних електромобілів з США виглядає наступним чином:
- Tesla Model 3 – 245 од. середньою вартістю 22 400 доларів;
- Nissan Leaf – 231 од. середньою вартістю 8000 доларів;
- Tesla Model S -127 од. середньою вартістю 24 500 доларів;
- Tesla Model Y – 121 од. середньою вартістю 33 500 доларів;
- Chevrolet Bolt – 97 од. середньою вартістю 16 800 доларів.
З Китаю везуть практично нові автомобілі, виготовлені для внутрішнього ринку. Зазвичай вони відрізняються кращими технічними харктеристиками.
ТОП-5 вживаних електромобілів з Китаю очолює німецький кросовер Volkswagen ID.4. – 204 одиниці за шість місяців. Середня вартість – 34 100 доларів. Також до «пятірки» увійшли наступні моделі, які виговляють спеціально для китайського ринку:
- Honda M-NV – 125 од. середньою митною вартістю 23 100 доларів;
- Volkswagen E-Lavida – 60 од., 17 000 доларів;
- Volkswagen E-Bora – 27 од., 17 800 доларів;
- Honda Everus VE-1 – 20 од., 21 600 доларів.
У Німеччині зазвичай купують «не биті – не фарбовані» електрички. Найпопулярнішим був Volkswagen E-Golf, середньою вартістю 18 500 доларів.
В цілому «німецький» ТОП-5 виглядає так:
- Volkswagen E-Golf – 97 од. сереньою митною вартістю 18 500 доларів;
- Renault Zoe – 49 од., 9400 доларів;
- Tesla Model 3 – 28 од., 50 000 доларів;
- Nissan Leaf – 28 од.,18 900 доларів;
- Smart – 26 од., 13 600 доларів.
Новим ринком для українців та найдешевший серед усіх країн стала Норвегія. Зокрема найчастіше з цієї країни українці везли Nissan Leaf, середньою вартістю 7100 доларів. В цілому за шість місяці 2022 року український парк електромобілів поповнили 162 автомобілі Leaf з Норвегії.
Також до «п’ятірки» найпопулярніших увійшли:
- Volkswagen Golf – 63 од. середнью вартістю 11 300 доларів;
- Renault Zoe – 40 од., 7 900 доларів;
- Nissan e-NV200 – 21 од., 10 700 доларів;
- Citroen C-Zero – 13 од., 5400 доларів.
З Польщі українці найчастіше везли:
- Nissan Leaf – 63 од. середнью вартістю 10 800 доларів;
- Renault Zoe – 48 од., 9 700 доларів;
- Volkswagen E-Golf – 30 од., 18 100 доларів;
- Renault Kangoo Z.E. – 17 од., 9 100 доларів;
- Citroen C-Zero – 13 од., 6 900 доларів.
Польський ринок електромобілів – транзитний. Сюди привозять автомобілі з інших країн та перепродають українцям.