Як адаптується ринок праці до нових умов
Як позначилася дистанційна робота на результативності?
Источник: delo.ua
Керівники багатьох підприємств перевели частину співробітників на виконання обов’язків віддалено. Це дозволило зменшити кількість особистих контактів, що дуже важливо для подолання коронавірусу.
Проєкт по частковому переведенню на віддалений формат роботи у нас розроблявся давно, були ідеї і напрацювання, але карантин все прискорив.
Обговорюючи це питання з колегами з інших компаній, можу стверджувати, що зараз навіть найпалкіші противники віддаленої роботи поступилися своїми аргументами, і погодилися, що «віддалений формат» — не абсолютне зло, а цілком прийнятний варіант в сучасних умовах.
Немає сенсу сидіти в офісі цілий день всім без винятку. З дому можна вести все, що пов’язано зі звітами, аналізом даних, працювати в проєктній команді.
Головне — вирішити питання інтеграції та автоматизації, щоб всі бізнеси працювали в єдиній системі, і в ній було легко орієнтуватися.
І тут зростає роль IT-департаменту, який повинен забезпечити вирішення цих завдань. У нас IT-фахівці спрацювали добре, і тому ефективність роботи не постраждала.
Як забезпечити атмосферу психологічної безпеки?
Ми будуємо всередині команди партнерські відносини і, зокрема повідомляємо про все рішення в компанії оперативно і відкрито.
Так, про всі масштабні зміни співробітники дізнаються від першої особи компанії — директора «Медіа Групи Україна» Євгенія Бондаренко. З моменту введення карантину і по сьогоднішній день щоп’ятниці співробітник отримує листи СЕО, в яких дізнаються про те, як компанія відпрацювала поточний тиждень, анонси проєктів, актуальні повідомлення про внутрішню роботу.
Крім того, в нас діє формат вже традиційної онлайн-кави зі співробітниками. СЕО щомісяця відповідає на запитання всіх бажаючих, спілкується з усіма без виключення співробітниками. Діє попередня реєстрація на захід й визначений час ми зустрічаємося у Zoom. На наступному тижні будемо говорити на першій в цьому році онлайн-каві про наш цьогорічний план.
Усім керівникам рекомендовано бути в постійному контакті зі співробітниками, оперативно відповідати на питання, попереджати можливі гострі ситуації.
Як змінюються запити роботодавців?
Наші запити, як роботодавця, змінилися в частині необхідних компетенцій до кандидатів. З огляду на те, що багато працюють віддалено, для нас важливо, щоб співробітник був самоорганізованим і дисциплінованим.
Як змінються запити пошукачів?
Запити кандидатів змінилися: цінністю стало офіційне оформлення, страховка. Раніше для кандидатів це було неважливо, зараз ці два положення в пріоритеті. Й ми це пропонуємо нашим потенційним співробітникам.
Ми зробили перегляд заробітних плат з 1 березня в бік збільшення. В повному обсязі без затримок виплачуємо офіційну заробітну платню. В нас діє корпоративне медичне страхування. Ми не переносили старт нових проєктів, не призипуняли підбір та прийом нових співробітників.
Кому легше знайти роботу чоловікам чи жінкам, та як це залежить від віку?
Я би не прив’язувався до віку чи до статі співробітників. В нашій медіакомпанії працюють всі покоління. Зокрема, наймолодшому співробітнику — лише 18 років й це фахівчиня контакт центру XtraTV, нашого оператора супутникового телебачення. Найдосвідченішому — 74 роки, й це редакторка нашого найбільшого активу «Телеканал «Україна».
Щодо гендерного балансу — ми майже витримуємо: 46% нашого колективу — це жінки, й 54% — це чоловіки.
Для прикладу, нещодавно побачив дослідження про американську журналістику — середній вік журналістів в США складає 47 років. І це загальний тренд по всім медіа. В той же час жінки становлять третину від загальної всіх журналістів. Й, звісно, прикладом є Ларрі Кінг, який почав вести своє ток-шоу Larry King Live на телеканалі CNN у віці 52 років. Саме шоу він вів з 1985 по 2010 рік. Або завжди є специфіка роботи. Наприклад, водії. Ми жодного резюме не отримали від жінок. В той же час майже рівна кількість кандидатів на такі посади, як фінансисти чи юристи.
На що звертати увагу людини, яка шукає роботу?
Я би рекомендував звертати увагу на наступне:
— офіційне працевлаштування. До карантину мало кандидатів звертали на це увагу, а зараз ця позиція вийшла на перший план;
— репутація компанії. Згідно останнього дослідження Ernst and Young, цей показник входить в топ-3 в нашій медіасфері;
— корпоративна культура. Як про компанію говорять її співробітники;
— можливість професійного зростання та навчання;
— корпоративні бонуси, зокрема, актуальне наразі корпоративне медичне страхування.
Які пріоритетні підходи роботодавця?
Карантин та пандемія на перший план вивели відповідальність та емпатію. То ж якщо ви цінуєте своїх співробітників, говоріть з ними, підтримуйте один одного, залучайте колег до життя компанії, навчайте та давайте можливість отримувати нові знання.