Коли росіяни зупинять «безпілотний проєкт» Путіна: дайджест пропаганди за 30 травня 2023 року
Друга дронна атака на столицю РФ все ж змусила Путіна вийти до народу.
Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки зібрав головні фейки та наративи пропаганди за 30 травня.
- Війна з Києва до Москви долетіла за 4 години
- Росія шукає «лазівку» в дірявому ППО
- В Путіна вселився біс паніки
- Гробові підсумки СВО: сумно і крапка
Війна з Києва до Москви долетіла за 4 години
27 днів. Рівно стільки часу минуло з попередньої атаки дронів на Москву. Тоді «бавовна над Кремлем» призвела до струсу пропагандистського повітря на тему «удар в саме серце Росії».
30 травня таких ударів було декілька. До «серця» не дійшло, але «жирні ляшки» у вигляді Рубльовки та Барвихи (де живуть найзаможніші люди Росії) потрусило сильно. Причому так, що раділи навіть пересічні росіяни. З цього приводу дуже розлютився пропагандист Соловйов.
А щодо МО РФ (з його «терористичними атаками на столицю Росії»), то навіть, у цій драмі (яку зараз переживають вже не тільки росіяни, а й москвичі) воно вперто намагається переконати, що атаки на Київ: дронами, «кинджалами», «калібрами» «іскандерами» та іншими Х-ракетами – «гуманні». Бо це «удари по центрам ухвалення рішень».
Але ж усі вони, якщо вірити Конашенкову, регулярно «знищуються» (так само як і об’єкти військової інфраструктури), починаючи ще з 24 лютого 2022 року. То хто ж тоді здійснив цю атаку?
В Путіна вселився біс паніки
Офіційний представник Кремля Пєсков, підкреслюючи генеральний внутрішній наратив – «без паніки», спочатку сказав, що жодних спеціальних звернень Путіна до народу не буде.
Але він все ж не втримався і звернувся. Цілком можливо, через те, що один з дронів впав у селищі Іллінське (це за 3 км від путінської резиденції в Ново-Огарьово). Тому він дав команду: «ППО треба ущільнити!» і пояснив це звичним набором набридлої політінформації на тему «Захід обманув Росію». Але при цьому сформулював і дещо нове: «Та територія, яка називається Україною».
НАСПРАВДІ, ця «територія» – це спроба заміщення об’єкта, який лякає. (Так само він вперто уникав називати прізвище Навального). Найпоширеніше пояснення цієї путінської «воланд-де-мортівщини» — забобонні уявлення про силу слів. Подібна поведінка насамперед свідчить про самозахист від чогось неприємного, небажання реально з цим зустрітися.
Отже «територія» – симптом того, що Путін панікує. З Навальним за три дні вийшло, а з Україною ані отруїти, ані на ланцюг посадити. Тому він і шукає, в які б словесні конструкції (з того ж синонімічного ряду, наприклад, «АнтиРосія» або «київський режим») сховати свій страх перед Україною.
На Путіна він вже не просто насувається, а буквально літає над головою. Для людини, яка давно живе в ментальному бункері, таке не дивина. Але жодне «ущільнення ППО» вже не допоможе.
Гробові підсумки СВО: сумно і крапка
І наостанок про те, як невміння росіян самим жити та іншим давати жити опускає їх з дірявих небес під землю.
30 травня Генштаб ЗСУ повідомив, що знищено вже понад 207440 окупантів. З огляду на ці цифри, символічно виглядає те, що Роспатент нещодавно зареєстрував (аж до 2032 року) товарний знак «Сумно та крапка» для похоронної фірми.
НАСПРАВДІ, аналогія з російським імпортозаміщенням «МакДональдз», наочна. У повній відповідності до вислову «кому війна – кому мати рідна» похоронна індустрія РФ через втрати в Україні б’є справжні рекорди.
У тому числі й цінові. Це визнають навіть в офіційних виданнях РФ. Але «сором’язливо» пов’язують це виключно з економічними причинами. Урядова «Російська газета», досліджуючи зростання ритуальних цін, «забула» про війну в Україні. Власне, це не новина. Ще наприкінці грудня 2021 року Центр стратегічних комунікацій писав про військову таємницю Росії: від передислокації до братських могил.
Вже за пару місяців після цієї «таємниці» виготовлення труни в РФ подорожчало на 52%, риття могили – на 13%, кремація – на 36%.
Подорожчання хрестів, огорож і трун пов’язане зі зростанням цін на сировину — метал і дерево, велика частина яких закуповувалася в Україні.
Ще рік тому на сайті однієї з московських ритуальних служб було оголошення про продаж елітних трун із гербом РФ під назвою «Патріот» вартістю у півмільйона рублів (понад 200 тисяч грн). Виготовлялися вони в Україні.
Жодної елітної домовини російського виробництва на сайті ритуальної служби Москви тоді не було. Тепер є, але цінове імпортозаміщення, як бачимо, працює в стилі «Сумно і крапка».
Судячи за все, мешканцям РФ доведеться і далі задешево помирати в Україні, щоб потім їх задорого поховали вдома. Або припинити путінський «безпілотний проєкт» і відчути себе нарешті громадянами Росії, а не мешканцями СВОєї країни.
Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки