«Мотиви участі Тимошенко у виборах — довести, що вибір українців на Майдані не був марним» — політологи
- Monday, 11 January 2010 08:21
- Hits: 4337
Які особливості вирізняють нинішню президентську виборчу кампанію та її фаворитів? Який стиль поведінки обрали команди учасників перегонів та які справжні мотиви участі в них? «Політдумка» уже оприлюднювала оцінки провідних українських експертів щодо якості кампанії і мети участі у виборах чинного глави держави Віктора Ющенка та Віктора Януковича. Якою є кампанія Юлії Тимошенко та мотиви її участі в перегонах? — оцінки експертів
Бала Віталій, політолог:
Кампанія Тимошенко, як на мене, це перша спроба на загальноукраїнському рівні подати позитивні месиджі, інформацію і приклад в країні, де є сподівання і віра. Мені здається, що це дуже добре. Хотілося щоб у майбутньому всі кампанії проходили у такому емоційному позитивному стилі. Якщо сюди додати більше конкретики, то було б взагалі чудово. Мотиви участі Тимошенко у виборах? Всі 17 кандидатів у президенти воюють і борються з Тимошенко. Вони хочуть до влади, аби вирішити власні чи корпоративні інтереси. Тому вони й не розуміють Тимошенко. Вони публічно заявляють, що вона прагне влади заради влади. Я тут би хотів якраз зазначити, що ті люди, які йдуть до влади аби самореалізуватися, якраз найбільше досягають. Вони рухають країну вперед. Це і генерал де Голь, і Маргарет Тетчер, Конрад Аденауер та інші. Наразі особисті амбіційні інтереси Тимошенко співпадають з інтересами країни.
Березовець Тарас, політичний експерт:
ЇЇ кампанія цього разу є достатньо консервативною і нетиповою для Тимошенко. Тому що коли вона перебувала в статусі опозиціонера- у неї було більше можливостей і простору для креативу. Посада прем’єра суттєво звужує її можливості . Зокрема для рекламної кампанії, тому що до неї виникають питання не як до кандидата у президенти, а фактично як до представника влади. Попередні кампанії вона проводила в опозиційній ніші і дуже успішно. Вона отримувала завжди вищі результати, ніж їй прогнозували соціологи. Якими будуть теперішні підсумки виборів, побачимо. Загалом її кампанія цікава і ефективна. Зокрема використання новітніх технологій у телерекламі, коли не згадується її прізвище, а вказується епітет «вона». Це непогано працює. Недоліком її кампанії є те, що йде повторення старих гасел. Очевидно, що після першого туру вони будуть оновлюватися. З’являться нові образи. Тимошенко у цій кампанії хоче завершити свій політичний мотив. У 2004 році вона мала шанси на висунення і перемогу, але вона поступилася Ющенкові. Зараз вона має довести свою власну мету до логічного кінця. Це та сама справедливість, за яку треба боротися. Для неї це означає, що вона має отримати шанс одноосібно сформувати керівництво країни і відповідати за стан справ особисто.
Бондаренко Кость, політолог:
Кампанія Тимошенко мало чим відрізняється від кампанії Януковича. Я не знаю, хто напоумлював, наприклад, Тимошенко влазити в кампанію у боротьбі з грипом, яка лише шкодила їй. У кожному разі ця кампанія запам’ятається як надзвичайно сіра і нецікава.
Голобуцький Олексій, агентство моделювання ситуацій:
Мотиви Тимошенко зрозумілі. Вона очолює виконавчу владу, але немає можливостей впливати на виконавчу вертикаль. Якби їй це вдалося збалансувати, було б добре. Якби вона виграла, уряд ,до прикладу, очолював би представник її команди, парламентська коаліція зберігається , з’явилася б певна стабільність в країні. У разі ж перемоги Януковича – будуть перевибори Ради, коаліціада, боротьба, війни і таке інше. При чому надовго. Кампанія Тимошенко дуже яскрава. Маючи 15-20% популярності за нинішньої економічної ситуації – це вже велике досягнення.
Жданов Ігор, політолог:
У Тимошенко досить креативна кампанія. У зовнішній рекламі вона вдало працює. «Тигрюля», «вона працює». Не знаю, чи це змусить людей голосувати, але виглядає креативно. Її мотиви участі у виборах – отримання влади, аби реалізувати задекларовані проекти, обіцянки і звичайно довести, що вибір українців на Майдані не був марним.
Михальченко Микола, політолог:
Юлія Тимошенко ніколи не приховувала, що хоче бути президентом. Я особисто таку ініціативу вітаю і ставлюся позитивно до цього. Якби президентом України стала жінка, ми б продемонстрували світові свою демократичність. Тобто ми йдемо шляхом Прибалтики. Тимошенко все таки відрізняється від Януковича тим, що вона вміє працювати не лише на себе, а й на країну та її історію. ЇЇ кампанія активна значною мірою завдяки їй самій. Деякі штаби безумовно працюють не так ефективно, але у випадку з Тимошенко це немає вирішальної ролі. Оскільки Юлія Тимошенко зазвичай одноосібно виграє вибори.
Єрмолаєв Андрій, політолог:
Кампанія Тимошенко, це як у спортсменів -рваний темп. Атака, окоп, атака, окоп…Можливо це притаманно її характеру. ЇЇ кампанія складається з кількох кампаній. Спочатку бюджет і самореклама з Україною в серці. Потім рекламна кампанія. В плані політичних ідей кампанія Тимошенко, як на мене, скупа. Обмежене коло месиджів про гармонію, унікальність, європейськість і таке інше. Але в плані реклами виборчої – це найкреативніша реклама. Тимошенко вдало використовує виборчі технології і різноманітну символіку. Візьміть приклад Тигрюлі.
Цибулько Володимир, політичний експерт:
Тимошенко перехопила логіку народної кампанії. ЇЇ виштовхували, казали, що треба вигравати на майданах, в полях. Вона ці правила прийняла і вона фактично діє за ними. Цю майданну риторику вона не лише засвоїла, а творчо адаптувала і через це посуті всі розрахунки опонентів, що вона обпечеться економічною кризою, виявилися марними. Вона не лише зберегла в цих умовах електорат, а по-суті перехопила електорат Януковича у багатьох місцях. Мені здається, що люди чітко оцінили те, що вона не злякалася, не пішла в тінь, не пішла з посади перед загрозою економічної кризи. Це дуже важливий фактор, коли вона пережила цю напасть разом з людьми. І це люди оцінили. Водночас попри інтенсивність її кампанії, вона не настільки ефективна, як це було раніше. З опозиційної ніші Тимошенко завжди було легше йти на вибори. Тимошенко переборола своїх опонентів. Вони розраховували, що вона під ударами кризи розсиплеться, а вона навпаки пішла ва-банк з кризою . І якби її не обзивав президент і її конкуренти, вона не лише поборола кризу, а й розширила свій електорат.
Михайло Погребинський, політолог:
Кампанія Тимошенко набагато складніша, ніж у її конкурентів. Вона прем’єр, у неї погана економічна ситуація, криза. Вона правильно зробила сказавши, що вона працює, а інші їй заважають. Політики не так часто говорять правду. Вона точно сказала правду, вона справді працює, а інші заважають. Але чи достатньо цього, аби перемогти, невідомо. Поживемо, побачимо. Щодо креативу кампанії, то елементи креативу були у телероликах, бігбордах. Але є й помилки. Попри все вона мусить довести гасло з бігбордів, що Вона, тобто Україна переможе. ЇЇ бігборди з Тигрюлею трохи смішні , але для нашого виборця цікаві.
Небоженко Віктор, політолог:
У Юлії Тимошенко краща кампанія, ніж в інших, але загалом слабенька. Проте у неї є переваги-вона сама особисто є фактором виборчої кампанії і це допомагає тримати кампанію у тонусі. У Тимошенко особливих креативів немає. Так, придумали непогано: «вона працює, а вони заважають», але це красиво як експромт. Проте будувати на цьому велику кампанію важко. Попри все вона непогано виглядає і непогано себе почуває. Цілком можливо, що штаб Тимошенко тримає у засіках якісь важливі сюжети, ідеї, тези, котрі використають між першим і другим туром. Може тоді будуть викинуті цікаві, яскраві тези, бо їй треба перемогти. Поки ж вона сама працює, а її штаб відіграє несуттєву роль.
Color I Color II Color III Color IV Color V Color VI