Політика особливого ставлення до режиму Лукашенка
Яку проводив Київ, до початку війни проти України справді мала сенс.
Тоді Мінськ маневрував на міжнародній арені та намагався не впасти в обійми Москви, а обережність України лишала простір для такого маневру.
Білорусь не одразу визнала «російський Крим», і кривавий диктатор тоді ще не визначився, чи надасть він москві свої військові бази для агресії проти України. Певний час економічна співпраця та торгівля з білоруссю по кількох позиціях (від палива до скла) була єдиною альтернативою постачанням з рф.
Зараз цих аргументів не існує.
Десуверенізація путінським режимом білорусі під керівництвом самопроголошеного президента Лукашенка сягає апогею. Ця країна на наших очах перетворилась в плацдарм дій проти України.
Всі спроби білоруського диктатора вступити у діалог із Заходом щодо пом’якшення санкцій очікувано провалилися, залежність від росії лише зростає, а ракетні удари по Києву та інших містах України додатково закріпили за білоруссю роль співучасника воєнних злочинів.
Ми ведемо запеклу боротьбу з армією рф, при цьому білорусь заявляє про єдність своєї армії з російською.
До речі, білоруських дипломатів в Україні немає ще з березня.
Білоруський ринок не є стратегічно важливим для української продукції, втрата його для України не є такою чутливою, як втрата РБ доходів від експорту в Україну. Торгівля практично відсутня, а за ключовими для України напрямками повністю відсутня.
Саме тому, Верховна Рада України припинила дію Угоди між Урядом України і урядом республіки білорусь про уникнення подвійного оподаткування та запобігання ухиленню від сплати податків стосовно податків на доходи і майно, вчиненої 24 грудня 1993 року в м. Ашгабаті та ратифікованої Верховною Радою України 20 грудня 1994 року.
Цей Закон розроблено згідно з вимогами статті 24 Закону України «Про міжнародні договори України» та статті 62 Віденської конвенції про право міжнародних договорів 1969 року, з метою застосування спеціальної процедури припинення дії Угоди, у зв’язку із докорінною зміною обставин, оскільки наявність виключно мирних двосторонніх відносин, які існували на момент укладення цієї Угоди та зміна яких не передбачалася українською стороною, становила істотну підставу для надання Україною згоди на обов’язковість цього міжнародного договору.
Застосування спеціальної процедури дозволяє українській стороні визначити дату припинення дії міжнародного договору самостійно, незалежно від його положень.
Ми прагнемо пришвидшення темпів деактивізації економічних та фінансових зв’язків з країною-агресором та її союзниками, з огляду на повномасштабну війну, яку російська федерація розв’язала і веде проти України та українського народу та яка супроводжується підтримкою з боку республіки білорусь з порушенням норм міжнародного права.
З дня набрання чинності Законом України припиняється застосування норм, встановлених зазначеною Угодою, що сприятиме:
1) недопущенню поповнення бюджету країни, що сприяє агресору, шляхом надання Україною пільгових умов оподаткування для резидентів Республіки Білорусь, що здійснюють діяльність в Україні. Після припинення дії Угоди до всіх доходів резидентів Республіки Білорусь, одержаних з джерел в Україні, буде застосована загальна ставка оподаткування − 15%, встановлена Податковим кодексом, замість пільгової ставки, встановленої Угодою: 10% − на проценти;
2) недопущенню втрат бюджету України через зарахування податку, сплаченого в Республіці Білорусь резидентами України;
3) звільненню України від взятих на себе зобов’язань щодо обміну інформацією з Республікою Білорусь з податкових питань.
Як представник Комітету з питань бюджету лише додам, що за результатами проведеної експертизи Закон матиме вплив на показники бюджету — може призвести до збільшення доходів державного бюджету.
* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства