Президент може ветувати закон про ВККС через колізію з правками — Разумков
Президент Володимир Зеленський може ветувати закон, який передбачає перезавантаження Вищої кваліфікаційної комісії суддів України з вирішальною роллю міжнародних експертів, через колізію з правками.
Таку думку висловив Голова Верховної Ради Дмитро Разумков на брифінгу, передає кореспондент Укрінформу.
«Зараз у законі ми маємо колізію. Дві норми (проголосовані правки – ред.) можна абсолютно по-різному трактувати: або збільшення ролі міжнародних експертів, або зменшення. Згідно з чинним регламентом Верховної Ради та Конституцією на рівні парламенту виправити вже ухвалений закон неможливо, тому є велика ймовірність, що Президент заветує його через це технічне питання і він буде повернутий з вето Президента у Верховну Раду», – сказав спікер.
Він також зазначив, що в разі, якщо Президент ветує Закон «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законів України щодо відновлення роботи Вищої кваліфікаційної комісії суддів України» (№3711-Д), наступного пленарного тижня парламент зможе його розглянути та «усунути ці суперечності».
Як повідомляв Укрінформ, на пленарному засіданні 2 липня Верховна Рада розблокувала підписання Закону «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законів України щодо відновлення роботи Вищої кваліфікаційної комісії суддів України» (№3711-Д), відхиливши дві постанови про його скасування. Парламент ухвалив відповідний законодавчий акт 29 червня 2021 року.
Документ, зокрема, передбачає, що перший склад конкурсної комісії з відбору членів ВККС розпочинає роботу за умови призначення щонайменше чотирьох членів конкурсної комісії, з яких двоє запропоновані міжнародними та іноземними організаціями.
Рішення першого складу конкурсної комісії є ухваленим, якщо за нього проголосували не менш ніж чотири її члени, з яких двоє запропоновані міжнародними та іноземними організаціями.
У разі однакової кількості голосів «за» і «проти» голоси трьох членів конкурсної комісії, з яких двоє запропоновані міжнародними та іноземними організаціями, є вирішальними.