Чому винищувачі F-15 EX і F-35 роблять ВПС Ізраїлю непереможними
Парк фронтової авіації ВПС Ізраїлю має передові винищувачі п’ятого покоління F-35 Lightning II, а також нові F-15EX Eagle II. Така комбінація являє собою ударну силу, що дає Ізраїлю значну перевагу в регіоні.
Ізраїльські ВПС, що мають багатий досвід застосування F-15, можуть поповнити свій парк новими винищувачами F-15EX Eagle II. Літак F-15EX, що володіє розширеними можливостями універсального винищувача і «бомбовоза», стане цінним поповненням ізраїльського флоту F-35.
Фокус переклав статтю колишнього офіцера ВПС Крістіана Д. Орра про можливості ізраїльської фронтової авіації, до складу якої входять винищувачі F-15EX і F-35.
- У сукупності ці два літаки являють собою ударну силу, яка забезпечить Ізраїлю значну перевагу перед регіональними супротивниками, які не мають літаків п’ятого покоління.
- Потенціал дорогого Eagle II для посилення переваги Ізраїлю в повітрі може виправдати інвестиції, тим паче що історія ВПС Ізраїлю багата прикладами успішної адаптації та обслуговування американських літаків.
Чому Ізраїлю потрібен F-15EX на додаток до F-35 на Близькому Сході
F-15EX Eagle II — це, по суті, остання і найкраща версія двомісного F-15E Strike Eagle, який чудовий і як винищувач, і як «бомбовоз», він же штурмовик. Як з гордістю заявляє компанія Boeing на своїй інформаційній сторінці, присвяченій Eagle II, «готовий до бою одразу після сходження з конвеєра, F-15EX — це найдоступніший, найнадійніший і найшвидший спосіб оновити потенціал і розширити можливості парку тактичних винищувачів… Маючи низькі експлуатаційні витрати порівняно з іншими винищувачами, вчетверо більшу бойову навантажувальну потужність та удвічі більші запас пального, дальність і швидкість, F-15EX — сучасне рішення, яке ВПС в усьому світі можуть впровадити у найкоротші строки».
Таким чином, виникає питання: тепер, коли Eagle II нарешті офіційно надійшов на озброєння ВПС США в червні цього року, чи буде він настільки ж хорошим вибором для ВПС Ізраїлю? Моя коротка відповідь — беззастережне «Кен, адоні (Так, сер)!».
Дозвольте розповісти вам, що до чого.
Довгі, щасливі стосунки: історія F-15 на службі ВПС Ізраїлю
Перш за все, йдеться про прецедент. ВПС Ізраїлю (скорочено IAF) і серія F-15, яку вони офіційно перейменували на «Раам [Грім]», мають давні позитивні відносини, починаючи з 1977 року, коли винищувач випускався його початковим виробником — McDonnell Douglas, який у підсумку злився з Boeing у 1997 році.
Згідно з Всесвітнім довідником сучасних військових літаків (WDMMA), IAF мають у своєму розпорядженні загалом 58 F-15, 25 F-15I, 17 F-15C і 16 старих F-15A.
І хоча Eagle — американський бойовий птах, уперше в бою його «окровавили» не американці, а ізраїльтяни. За збігом обставин, а може, й не зовсім, у тому самому бою вперше використовувався винищувач F-16 Fighting Falcon виробництва американських General Dynamics і Lockheed Martin: ідеться про операцію «Опера», вона ж операція «Вавилон» — повітряний удар 1981 року по ядерному реактору Осірак Саддама Хусейна.
Як я вже зазначав в одній із попередніх статей, «7 червня 1981 року було кинуто жереб. О 15:55 того ж дня вісім літаків F-16A ВПС США, кожен з яких ніс по дві некеровані 900-кілограмові бомби Mk-84 (BLU-117) з відкладеним вибухом, у супроводі шести F-15A Eagle, що забезпечують прикриття зверху/винищувальний супровід, вирушили на виконання своєї фатальної місії. Вони злетіли з нині неіснуючої авіабази Еціон на Синайському півострові… 14 із 16 бомб влучили в купол і знищили реактор. Унаслідок удару загинули десять іракських солдатів і один французький інженер… Уся ударна група IAF повернулася до Еціону, абсолютно неушкоджена, о 7-й годині вечора».
Источник: focus.ua