Експерт розповів, як при купівлі вживаного авто самостійно “вичислити” поганий двигун
Як ми всі знаємо, двигун слугує “серцем” автомобіля. Проте, з часом будь-яка силова установка схильна до збоїв і, зрештою, поломки. Сьогодні ми заглиблюємося у сферу самодіагностики, щоб навчити вас розпізнавати потенційні проблеми з двигуном без передчасного професійного втручання.
Розшифровка за звуком
Водії зі стажем добре розбираються в симфонії, яку видає двигун, і цей слуховий досвід часто може багато чого розповісти про його стан. Важливо, щоб ця оцінка була проведена на холодному двигуні, оскільки в іншому випадку ви навряд чи отримаєте точну інформацію.
При запуску холодного двигуна ключовим моментом є відсутність стуку гідрокомпенсатора. Ще більше занепокоєння викликає яскраво виражений стукіт. Але в перші моменти роботи двигуна (до того, як мастило циркулює в компенсаторах) цей шум допустимий, за умови, що він зникає після кількох обертів колінчастого валу.
Якщо ви почуєте стукіт поршня, це свідчить про збільшення зазорів деталей. Тим часом, гуркіт ланцюга ГРМ натякає на потенційні проблеми з гідравлічним натяжителем. Пам’ятайте, що справний двигун повинен працювати тихо і рівномірно, поступово знижуючи оберти. Остерігайтеся хитрих продавців, які маскують критичні стуки двигуна під оманливо незначні несправності.
Зазирнути в душу двигуна
Проникливі автолюбителі, купуючи вживані автомобілі, використовують ліхтарики, щоб зазирнути крізь отвори в клапанних кришках. Це дозволяє виявити, чи немає в порожнині головки блоку циліндрів проблемних чорних масляних відкладень. В ідеалі, поверхня повинна мати світлий, рівномірний коричневий відтінок без значного накопичення залишків.
Хитрий трюк полягає в тому, щоб натягнути промаслену рукавичку на заливну горловину оливної горловини. Надування вказує на значний витік газу через поршневі кільця в картер – невтішне одкровення.
Подивитися на щуп
Скарбниця інформації про стан двигуна міститься в його оливі. Хоча продавці можуть попрацювати з моторною оливою або замінити її перед продажем, такі дії можуть викликати підозру і відлякати потенційних покупців.
Підозріло рідка моторна олива? Це зловісна ознака, яка вказує на забруднення пального. Виявлення специфічної жовтої або білої емульсії на щупі означає, що в масло потрапив антифриз.
Подивимося на двигун зверху
Досвідчені водії зазначають, що коли вживані автомобілі переходять з рук в руки, двигуни часто чистять, щоб приховати потенційні витоки масла або антифризу. Іноді це робиться не дуже ретельно, і задня частина двигуна залишається немитою. Тому ретельно огляньте задню частину двигуна за допомогою ліхтарика і дзеркала.
Якщо двигун покритий тонким шаром сухого пилу, швидше за все, він залишився недоторканим – це позитивна ознака. З іншого боку, це може свідчити про майстерність продавця у маскуванні слідів втручання.
Інтерпретація вихлопних газів
Відтінок диму вихлопної труби дає цінні підказки. Сірий або синій вихлоп вказує на надмірне споживання мастила, тоді як чорний дим сигналізує про аномалії паливної системи.
Хоча ці індикатори дають змогу попередньо оцінити проблеми з двигуном, все ж таки важливо довірити остаточну діагностику фахівцю.
Источник: avtosota.com