Google знайшла ще один спосіб сильно ускладнити роботу блокувальникам реклами
Компанія Google представила третю редакцію Manifest — склепіння правил, яке регулює роботу браузерних розширень Chrome. Зважаючи на все, у Google ще сильніше обмежать їх функції, щоб вони не могли якісно блокувати рекламу.
Manifest V3 змінює інтерфейс взаємодії розширень з мережею: якщо поточний webRequest API дозволяє розширенням отримувати інформацію в обхід магазину додатків Google і перехоплювати мережні запити, то наступний declarativeNetRequest API не має таких можливостей.
Новий інтерфейс не дозволяє блокувальникам фільтрувати рекламу через перехоплення мережевих запитів. Тепер розширення повинні вимагати фільтрацію у Chrome і користуватися обмеженою кількістю правил фільтрації в 30 000 одиниць, тоді як потрібно щонайменше 70 000.
Також declarativeNetRequest API забороняє розширенням отримувати списки на фільтрацію із зовнішніх джерел. За словами автора Ghostery Кшиштофа Модраса, заборона означає, що для оновлення списків адрес розширення має оновлюватися через магазин Chrome, але адреси з’являються щодня або кілька разів на день, тому нові правила значно знижують ефективність роботи блокувальників.
Перехід стабільної версії Google Chrome на Manifest V3 розпочнеться у червні 2024 року.