Китай застосував на навчаннях безпілотники Wing Loong-1E і AR500
Безпілотні апарати забезпечували передачу зображень у реальному часі та координацію дій під час тренувальних операцій.
Китай задіяв безпілотник Wing Loong-1E і безпілотний гелікоптер AR500 у наймасштабніших в історії авіаційних рятувальних навчаннях, які відбулися 27 жовтня в місті Цзіньмень. Про це повідомило медіа The EurAsian Times у вівторок, 31 жовтня.
Навчання були організовані державною корпорацією Aviation Industry Corporation of China (AVIC) і охоплювали різні навчальні сценарії, від розвідки та моніторингу до пожежогасіння та рятувальних операцій. Особлива увага приділялася використанню безпілотних літальних апаратів у надзвичайних ситуаціях.
Під час тренувань безпілотник Wing Loong-1E зіграв важливу роль. Він вилетів з аеродрому Чжанхе, оперативно відреагувавши на появу густого диму, що виник внаслідок імітації пожежі. Безпілотник оснащений сучасною оптико-електронною апаратурою розвідки, радаром і капсулами підтримки зв’язку. Це дало змогу БПЛА забезпечувати передачу високоякісних зображень у реальному часі. Крім того, він виконував функції повітряної базової станції, відновлюючи та підтримуючи сигнали мобільної мережі загального користування, порушені внаслідок пожежі, забезпечуючи безперебійний зв’язок і координацію дій під час ліквідації наслідків аварії.
Безпілотник Wing Loong-1E вирізняється дивовижними характеристиками. Він може нести різне навантаження залежно від особливостей місії, що дає змогу досягти мети багаторазового використання одного безпілотника. Безпілотник зможе вести безперервну розвідку і спостереження на суходолі та на морі, брати участь у бойовому повітряному патрулюванні та ближній авіаційній підтримці, забезпечувати наведення керованої зброї на середні відстані та наведення на ціль, підтримувати точні вогневі удари й зачищення стаціонарних точок, виконувати оцінку шкоди та інші завдання, а також забезпечувати хороші можливості розширення місій.
«Під час управління польотом Wing Loong 1E може збирати один і той самий сигнал із трьох датчиків одночасно і розраховувати одну і ту саму команду трьома комп’ютерами одночасно для забезпечення правильних рішень та інструкцій з управління», — розповів журналістам Global Times головний конструктор Wing Loong-1E Танг Йонг.
За максимальної тривалості польоту 45 годин і максимальної дальності польоту 7000 км Wing-Loong 1E може літати на висоті 10 000 метрів, несучи дві 50-кг зброї, що забезпечує йому високі злітно-посадкові характеристики. Навіть на високогірному аеродромі на висоті 4000 метрів над рівнем моря Wing-Loong 1E може нормально злітати і сідати за максимальної ваги зовнішньої конфігурації. Зліт і посадка з максимальною вагою на низькогірному аеродромі вимагає всього декількох сотень метрів.
Wing-Loong 1E також оснащений високоефективними фотоелектричними датчиками та багатофункціональним радаром. За словами Танга, крім традиційного фотоелектричного і радіолокаційного виявлення, він також здатний здійснювати цифрове фотографування, геопозиціювання і метеорологічне виявлення.
Крім безпілотника Wing Loong-1E, у навчаннях брав участь безпілотний вертоліт AR500. Повітряна машина плавно пролетіла над місцем пожежі. У міру того як фотоелектричний модуль збільшував і зменшував масштаб, зону пожежі, точки відкритого полум’я, лінії вогню та іншу інформацію було чітко видно рятувальникам. Ці зображення передавалися їм у режимі реального часу.
«Інформація про пожежу, отримана за допомогою AR-500, забезпечує основу для ухвалення рішень для подальших операцій з управління вогнем, що має велике значення», — прокоментував роль безпілотного вертольота начальник відділу зв’язку пожежного загону Сунь Ке.
Зазначимо, що ще в грудні 2021 року Вертолітний інститут передав МНС 4 безпілотні вертольоти АР-500, що ознаменувало офіційне включення безпілотних гелікоптерів авіаційної галузі в національну систему аварійно-рятувальних засобів.
Источник: focus.ua