Компанія Tesla в Німеччині платитиме робочим менше, ніж інші автовиробники
Як повідомляє Reuters, можливо, вже цієї суботи глава Tesla Ілон Маск завітає у невеличке містечко в Німеччині Грюнхайде. Цікаво, що дозвіл на проведення масштабного фестивалю на 9000 осіб мільярдер вже отримав, хоча у Німеччині дозволено проводити збори щонайбільше для 5000 осіб.
На думку екологічних груп Німеччини, це лише незначний приклад того, що Tesla отримує занадто велику свободу в Німеччині, адже будівництво заводу розпочалося ще до отримання остаточних дозволів на його розташування і роботу.
Попередні дозволи, які Маск отримав від місцевої влади на будівництво, є законними, але німецькі фірми такі схеми використовують рідко, бо якщо остаточний дозвіл не буде отримано, Tesla має власним коштом знести все, що побудовано.
У заводу, на відкриття якого приїжджає Ілон Маск, є як прибічники, так і опоненти.
«Я повністю переконаний, що Tesla може позитивно вплинути на Німеччину», – сказав Reuters міністр економіки Бранденбурга Йорг Штайнбах, відомий захисник заводу.
Профспілки країни вже готові боротися за контракти в німецькому стилі для робочих Tesla, а екологічні групи готові виступати проти будь-яких подальших планів з розширення.
«Tesla повинна дотримуватися законів охорони довкілля, будівельних законів та законів про працю і створювати профспілки», – сказала Біргіт Дитце, глава профспілки IG Metall у регіоні Бранденбург та колишній учасник спостереження за Volkswagen.
За словами IG Metall, Ілон Маск, який не приховує свої непрості відносини з профсоюзами, пропонує заробітну плату на заводі на 20% нижче колективно узгодженої заробітної плати, яку пропонують інші німецькі автовиробники.
За даними IG Metall та Steinbach, з 12 000 робочих місць, які будуть створені на заводі, на цей момент заповнено 800–1200.
Tesla не відповідала на запитання про те, як проходить набір персоналу. Оновлені ж дані LinkedIn показують, що кількість заявок незначна: за останній місяць було оголошено менше 10 претендентів на більшість заводських вакансій.
Містечко Грюнхайде знаходиться за 45 хвилин від польського кордону, тож очікується, що Tesla буде брати на роботу працівників з Польщі.
«20% нижче заробітної плати в Німеччині – все ще дуже хороша оплата для польських робочих», – сказав Фердинанд Дуденхёффер, експерт з німецької автомобільної промисловості. Німецькі автовиробники не можуть цього зробити, у них будуть більші проблеми з профсоюзами. Але Tesla може».
Маск висловив своє незадоволення німецькими законами та процесами. Він заявив у письмовій формі, що складні вимоги країни до планування суперечать термінам, необхідним для боротьби зі зміною клімату.
Після запуску завод буде виробляти 500 000 електромобілів на рік і 50 гігават-годин (ГВт-ч) емкості акумуляторів. Це більше, ніж на будь-якому іншому заводі країни.
«Справа не в Tesla. Ми не можемо просто сказати: «Ви робите електромобілі, тому ви можете робити все, що хочете» , – сказав Майкл Ганшоу з екологічної організації Gruene Liga.
Источник: mind.ua