Під керуванням Маска X (раніше Twitter) втрачає користувачів та трафік
Незважаючи на заяви менеджменту X про рекордно високу відвідуваність соціальної мережі цього літа, незалежні дані говорять про протилежне. За даними аналітичної компанії Similarweb, глобальний трафік сайту X у вересні знизився на 14% порівняно з аналогічним періодом минулого року, а у США, на які припадає приблизно чверть трафіку X, – на 19%. Кількість щомісячних активних мобільних користувачів у США впала на 17,8%. У Великій Британії трафік знизився на 11,6 %, мови у Франції на 13,4 %, Німеччини на 17,9 % й у Австралії на 17,5 %.
Аналітики Similarweb стверджують, що падіння вересневого відвідування X не було випадковістю, оскільки зниження використання соціальної мережі має довгострокову історію. У перші дев’ять місяців 2023 року відвідуваність сайту X знизилася на 11,6% порівняно з аналогічним періодом минулого року в США та на 7% у всьому світі. Число мобільних користувачів США за той же період знизилося на 12,8%.
Оцінки Similarweb отримані за допомогою алгоритмів машинного навчання, що базуються на аналітиці мільйонів сайтів та додатків. Дані збираються як за допомогою власних методів вимірювання трафіку, так і завдяки партнерським відносинам з іншими компаніями, включно з інтернет-провайдерами та платформами, що займаються вивченням попиту. Однак методологія Similarweb на мобільних пристроях більшою мірою спирається на дані пристроїв під керуванням Android через жорсткіші обмеження Apple.
Експерти зазначають, що спад відвідуваності X є частиною глобального зниження популярності більшості соціальних мереж — трафік у ста найбільших соціальних мережах та онлайн-спільнотах у середньому знизився у вересні на 3,7% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Виняток становить платформа відео TikTok, відвідуваність якої зросла на 22,8% у глобальному масштабі. У той же час, трафік Facebook знизився на цілих 10,4 %.
На мобільних пристроях спостерігається та ж тенденція, щомісячна кількість активних користувачів X скоротилася у вересні на 17,8%, у той час як Facebook та Instagram втратили 8% та 3,7% мобільних користувачів, відповідно.
Аналітики також відзначають зниження важливості X в екосистемі новин — три роки тому The New York Times отримувала 3-4 % свого трафіку з Twitter, а зараз ця цифра знизилася до менше 1 %. Частково це пов’язано з тим, що у серпні X почала обмежувати посилання на ЗМІ, які Ілон Маск (Elon Musk) назвав «державними». Стверджується, що втрата трафіку ЗМІ була незначною — на один процентний пункт.
Варто відзначити і зростання конкуренції з боку нових соціальних і новинних платформ, таких як Bluesky, Post, Pebble, Spill, Mastodon і Threads. У всьому, що відбувається мало приємного для X, але соціальна мережа все ж таки утримує величезну кількість користувачів, відзначають експерти: «Якимось чином аудиторія X/Twitter скоротилася, але не випарувалася» .
X, швидше за все, оскаржить висновки про втрату аудиторії, адже нещодавно компанія повідомляла про 500 мільйонів постів на день, включаючи оригінальний контент, відповіді та репости, та 100 мільярдів щоденних переглядів. X стверджує, що відвідувачі стали витрачати на 14% більше часу у соціальній мережі, а споживання відео збільшилося на 20%. За даними компанії щодня 1,5 мільйона людей підписуються на X, що на 4% більше, ніж торік.
Неважко помітити, що сторонні аналітики та менеджмент X оперують зовсім різними показниками, адже як писав Марк Твен: «Є три види брехні: брехня, нахабна брехня та статистика». X точно може похвалитися як мінімум одним добрим результатом — станом на минулий місяць відвідуваність сторінки профілю Маска зросла на 96% порівняно з минулим роком.